فرماندار مهاباد:

بحران دریاچه ارومیه سایر عرصه‌های طبیعی را نیز تهدید می‌کند

خدرلو گفت: عواملی که موجب خشک شدن دریاچه ارومیه در طول سال‌های اخیر شده، سایر منابع طبیعی از جمله تالاب‌های این منطقه را نیز با تهدید جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو در آیین گرامیداشت روز ملی "غار پاک" که در محوطه غار طبیعی تاریخی سهولان این شهرستان و با حضور مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست و دبیر کارگروه غارشناسی کشور برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه توسعه کشور در طی سال‌های گذشته بجای آنکه توسعه پایداری باشد، بیشتر توسعه ابزاری بوده است.

خدرلو با بیان اینکه توجه به محیط زیست و عرصه‌های طبیعی باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: در صورت تداوم بی توجهی به محیط زیست بلایی که بر سر دریاچه ارومیه آمد در کمین تالاب کانی برازان و غار سهولان مهاباد نیز خواهد بود.

فرماندار مهاباد اضافه کرد: حوزه محیط زیست حوزه‌ای نیست که سیاسی کاری در آن جایی داشته باشد از این رو همه مردم، مسئولان و به ویژه جوامع محلی باید دست به دست هم داده تا محیط زیست بخوبی مورد حفاظت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این مکان زیبا برای پذیرایی از گردشگران اقصی نقاط کشور نواقص و مشکلاتی دارد که برای رفع آن نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است، اذعان کرد: در کنار این امر از مسئولان این حوزه نیز انتظار می رود تا در بحث مدیریت این مکان از جوامع محلی نیز استفاده شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.