مراسم روز طبیعت‌گردی و بوم گردی در تالاب کانی‌برازان مهاباد برگزار شد

مراسمی بە مناسبت روز طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در نزدیکی تالاب کانی‌برازان مهاباد با حضور مسئولان شهرستانی و مسئولانی از ادارە حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس ادارە حفاظت از محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: بە مناسبت روز طبیعت‌گردی و بومگردی و قرارگیری تالاب کانی‌برازان در طرح جامع گردشگری و تعریف چهار سایت بومگردی و طبیعت‌گردی جهت اجرای این طرح، امروز در این محل کە فاز D سایت بومگردی می‌باشد، نمایشگاهی جهت ارائە محصولات محلی ساکنان روستا‌های حاشیە تالاب برپا شدە و انتظار می‌رود با مشارکت‌های مردم این منطقە و حمایت‌های محلی شاهد اجرای این طرح باشیم.

فواد خضری مسئول برگزاری نمایشگاه طبیعت‌گردی و بوم گردی اظهار داشت: این نمایشگاه بە مناسبت روز طبیعت‌گردی و بومگردی تالاب کانی‌برازان برگزار شدە و در آن غرفەهای، محیط زیست، صنایع دستی و غذا‌های محلی، پرندەنگری و بومگردی دایر شدە است. از اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه، معرفی شاخص‌های بومگردی و جاذبە‌های تالاب کانی‌برازان و روستا‌های اطراف می‌باشد.

محسن معارف‌پناە، مدیرعامل انجمن حمایت از حیات وحش کانی‌برازان مهاباد در رابطە با این نمایشگاه گفت: بە بهانە برگزاری نمایشگاه بومگردی و طبیعت‌گردی تالاب کانی‌برازان از مسئولان استانی و شهرستانی دعوت شدە تا دغدغە‌های تالاب اعم از کم‌آبی، زیرساخت‌ها، بومگردی و طبیعت‌گردی بە گوش آن‌ها برسد.

در حاشیە این مراسم تعدادی از حاضرین با انتقاد از وعدە‌های هربارە مسئولین، نسبت آسفالت راه ارتباطی، نبود زیرساخت و امکانات رفاهی اعتراض خود را متوجە مسئولین حاضر در مراسم کردند.

تالاب کانی‌برازان در شمال شهرستان مهاباد بین روستا‌های قرەداغ و خورخورە قرار دارد. با وجود نبود هیچ گونە امکانات رفاهی و خدماتی و نبود راه دسترسی مناسب اما، بنا بە آمار اعلامی از سوی ادارە میراث فرهنگی سالانه ١۵ الی ٢٠ هزار گردشگر از این تالاب دیدن می‌کنند. باید دید مسئولان استانی و شهرستان تا چە حد نسبت بە رفع نواقص و مشکلات آن اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.