اجرای طرح اکوتوریسم تالاب بین المللی کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: طرح توسعه طبیعت گردی و بوم گردی تالاب کانی برازان و روستا‌های حاشیه آن به مرحله اجرا در آمد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه تالاب کانی برازان محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولید مثل انواع پرندگان است، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این امر ظرفیت بالقوه‌ای را برای طبیعت گردی و گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیق در این تالاب بوجود آورده است.

سخنور افزود: به همین منظور جلسه طرح توسعه طبیعت گردی و بوم گردی تالاب کانی برازان با حضور دست اندرکاران اصلی مالکیت پهنه تالابی شامل فرمانداری، منابع طبیعی و میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری در محل سالن جلسات این اداره تشکیل شد.

او همچنین بیان کرد: پس از مطالعه و تهیه طرح جامع توسعه گردشگری تالاب کانی برازان، در فاز دوم اقدام به انجام مطالعات طراحی و معماری سازه‌ها و محوطه این تالاب شد که نتایج آن تولید نقشه‌های اجرایی در چهار سایت D، E، A و B است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسه تشریح پروژه و اهداف آن و نقشه محل سایت‌های D که در قسمت جنوبی تالاب کانی برازان روی ارتفاعات اطراف تالاب در تپه‌ای مشرف به تالاب و E که در حاشیه غربی تالاب قرار دارد، است.

او همچنین اذعان کرد: سازه‌های در نظر گرفته شده برای سایت D شامل سکو‌های نظاره نقاشی، مسیر بازدید، سکو‌های اقامتی، بازارچه محلی، سرویس بهداشتی، پارکینگ موقت، سیستم تامین آب از سطوح آبگیر باران و تاسیسات وابسته و برای سایت E، برج پرنده نگری و مسیر دسترسی صخره‌ای است.

تالاب کانی برازان در قسمت شمالی حوضه آبریز رودخانه مهاباد در جنوب دریاچه ارومیه واقع شده که در کنار تمامی ارزش‌ها و کارکرد‌های آن، برخورداری از جنبه‌های زیبا شناختی و منظره‌های منحصر به فرد از ویژگی‌های مهم این تالاب بوده و از جنبه طبیعت گردی و جذب گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.