بیش از ۵۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد بازدید کردند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۵۱ هزار و ۲۴۵ نفر طی تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

ناصر صدفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان در ایام نوروز افزود: از کل تعداد بازدیدکنندگان سه هزار و ۵۹۵ نفر از این تعداد از جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی، ۶ هزار و ۲۵۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۴۱ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از جاذبه‌های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه‌های این شهرستان بازدید کردند.

او با بیان اینکه امسال برپایی چادر در بوستان‌ها، سواحل و اماکن عمومی سطح شهرستان در ایام نوروز ممنوع است، اضافه کرد: نوروز امسال هزار و ۶۶ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اقامت داشته که هتل‌ها با ۸۵۰ نفر، مهمان پذیر‌ها با ۱۳۲ نفر، هتل آپارتمان با ۴۴ نفر و واحد‌های بوم گردی با ۴۰ نفر به ترتیب بیشترین اقامت مسافران را بر عهده داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: موزه مردم‌شناسی «حمام میرزا رسول» این شهرستان که به دستور فرماندار برای مسافران و گردشگران بازگشایی شده بود، طی تعطیلات نوروزی امسال، ۲۷۹ بازدیدکننده داشته است.

صدفی اضافه کرد: از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۴۱ مورد بازدید نظارتی مشترک از مراکز بین راهی، دفاتر خدمات سفر و مراکز اقامتی شده که در قالب آن هم ۲ مورد تذکر داده شده است.

هم اکنون پنج دفتر گردشگری، پنج هتل، یک هتل آپارتمان، سه مهمان پذیر و سه واحد بوم گردی آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.