اردوغان: آمریکا بیش از حد از تروریست‌ها حمایت می‌کند/ به دنبال گسترش روابط دو جانبه با روسیه هستیم

رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکا در حال حاضر بیش از حد انتظار از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص روابط این کشور و آمریکا گفت: روابط میان آنکارا و واشنگتن که هر دو از متحدان ناتو هستند نباید در شرایط کنونی باشد، اما آمریکا در حال حاضر بیش از حد انتظار از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

او در ادامه افزود: ما بدنبال تقویت روابط دو جانبه با روسیه هستیم و انتظار داریم مسکو رویکرد دیگری نسبت به سوریه قبل از دیدار من با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور در ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) در سوچی اتخاذ کند.

اردوغان در پایان نیز در سخنانی مدعی شد نیرو‌های ملی سوریه مناطق جنوبی ترکیه را تهدید می‌کنند و فقط کشور‌های روسیه، ترکیه و ایران می‌توانند در خصوص سوریه تصمیم‌گیری کنند.

روز گذشته نیز رئیس‌جمهور ترکیه رسما فاش کرد آمریکا به تروریست‌ها در سوریه کمک‌هایی شامل سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی ارسال می‌کند و در این شرایط آنکارا نمی‌تواند ساکت بماند و فقط نگاه کند. او در ادامه ارتباط خود و جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا را برخلاف ارتباط با روسای جمهور پیشین این کشور، بد توصیف کرد.

در خصوص سفر کاری اردوغان به روسیه نیز پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده بود اردوغان و پوتین در این سفر با یکدیگر ملاقات و در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان بحث و گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار