روسیه: صحبت‌های اردوغان درباره کریمه تأسف‌بار بود

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه صحبت‌های رئیس جمهور ترکیه در خصوص شبه جزیره کریمه را تأسف‌بار خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به صحبت‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور ترکیه درباره «الحاق اجباری» شبه جزیره کریمه به روسیه تأسف‌بار است.

پسکوف در ادامه اضافه کرد: روسیه مایل است درباره روابط دوجانبه میان مسکو و آنکارا و مشکلات حاد آب‌وهوایی با مقامات ترکیه گفتگو کند. درست است که این صحبت‌ها ما را هدف قرار می‌دهد، اما ما با همکاری با ترکیه ادامه می‌دهیم.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در خصوص ادعا‌های وجود ردپای مسکو در سوء قصد به رئیس‌جمهور اوکراین هم گفت: این‌ها داستان‌هایی ساختگی و فاقد حقیقت است.

اردوغان روز سه شنبه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره کریمه صحبت کرد و گفت: ما حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین از جمله سرزمین‌های کریمه را که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، خواستار هستیم.

همچنین وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد نتایج انتخابات دومای روسیه در جمهوری کریمه و سواستوپول را به رسمیت نمی‌شناسد.

کریمه پس از همه پرسی که در مارس ۲۰۱۴ در آنجا برگزار شد، به روسیه ملحق شد و در آن انتخابات ۹۶.۷۷ درصد از مردم کریمه و ۹۵.۶ درصد از جمعیت سواستوپول به ملحق شدن به روسیه رای دادند. کریمه هنوز هم از نظر برخی از کشور‌ها و مخصوصا کشور‌های اروپایی جزئی از کشور اوکراین است اما مقامات روسیه بار‌ها اعلام کرده‌اند مردم کریمه با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور ملل متحد به صورت دموکراتیک به اتحاد مجدد با روسیه رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پرونده کریمه برای همیشه بسته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار