حاجی بابایی:

بودجه های نفتی باید مرزبندی مشخص داشته باشند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه های نفتی باید مرزبندی مشخص داشته باشند، در حالی که ما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ که در محل دیوان محاسبات برگزار شد، گفت: بودجه های نفتی باید مرزبندی مشخص داشته باشند و ما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را محقق کنیم. در کنار حسابرسی باید تحلیل بودجه هم انجام شود تا به نتیجه درست برسیم.

وی افزود: آسیب های بودجه ریزی در یک کارگروه یا شورا زیر نظر دیوان محاسبات باید بررسی شود و اهداف و نقص ها را در کنار روش های اصلاح معلوم کنیم. به دلیل برخی مشکلات در نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی، پیگیری ها و اقدام های کارشناسان دیوان محاسبات دچار مشکل می شود.

این نماینده تاکید کرد: حسابرسی ها صادقانه انجام می‌شود اما کنترلی بر مصارف و منابع وجود ندارد و هر روز به خاطر تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا به مشکل برمی‌خوریم.


بیشتر بخوانید


حاجی بابایی تصریح کرد: ساختاری معیوب و غیر واقعی در اعداد و ارقام مربوط به بودجه ارائه شده از سوی دولت وجود دارد و این ساختار مربوط به شرکت‌های دولتی، بی حساب و کتاب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار