خدابخشی در مراسم رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ پیشنهاد داد؛

طراحی سیستم رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی بر اساس گزارش تفریغ بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داد برای اثربخشی گزارش‌های دیوان محاسبات، سیستم رتبه‌بندی برای گزارش‌های تفریغ بودجه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نشست رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ گفت: برای اثر بخشی بیشتر گزارش‌های دیوان محاسبات، یک سیستم رتبه بندی در این دیوان برای گزارش‌های تفریغ بودجه ایجاد شود تا هر سال نمایندگان متوجه شوند کدام وزارتخانه و دستگاه در شاخص‌های تخصصی بررسی شده از سوی دیوان محاسبات، رتبه بهتر و بدتری دارد. چرا که گزارش‌های تفریغ بودجه چند هزار صفحه است و فرصت بررسی مناسب آن برای نمایندگان وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ایجاد چنین سامانه ای می تواند فرصت پایش عملکرد دستگاه ها را در طول سال بدهد. من آمادگی طراحی این سیستم را دارم اما باید اجرا شود. در نتیجه فضای مثبتی برای وزارتخانه ها ایجاد می شود تا جهت کاهش انحراف های بودجه ای رقابت کنند.


بیشتر بخوانید


این نماینده مجلس افزود: ارائه گزارش تفریغ بودجه چهار ماه زودتر و تحویل گزارش‌های دو ماهه مربوط به بودجه جاری، به اجرای قانون بودجه و کاهش انحراف‌های بودجه ای کمک می‌کند.

خدابخشی ادامه داد: به دلیل ساختار کمیسیون تلفیق، امکان اجرای همه پیشنهادهای دیوان محاسبات برای گنجانده شدن در قانون بودجه وجود ندارد و رئیس مجلس باید کمک کند تا وفاقی ایجاد شود و پیش از بررسی لایحه جدید بودجه، احکام فاقد عملکرد و مشکل ساز از قانون بودجه سال بعدی حذف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
این اقدام یک گام بلند برای عبور از بودجه نویسی سال صفر و حرکت به سمت بودجه نویسی راهبردی است.
آخرین اخبار