استاندار خوزستان در آبادان:

منابع آبادان و خرمشهر صرف آبادانی این شهرها شود

خلیلیان بر لزوم بازستانی حقوق آبادان و خرمشهر از ظرفیت های خود اعم از منابع نفتی و حق آبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، صادق خلیلیان استاندار  ویژه  خوزستان در گفتگوی زنده با مردم آبادان و خرمشهر گفت: اختیارات و بودجه کافی در اختیاراست و فرصت مناسبی برای توسعه این دو شهرستان فراهم شده است.

استاندار خوزستان ثبت نشدن دفاتر برخی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی همچون شرکت های نفتی در شهرهایی به جز منطقه را نیز از دیگر موانع توسعه دانست و گفت: مالیات‌های شرکت‌های دفتر مرکزی باید به همین شهر پرداخت شود و این شرکت‌ها باید پول‌های خود را در بانک‌های همین منطقه ذخیره کنند.

بر پرداخت حق آبه نفت را نیز خواستار شد و گفت: همانطور که نفت و گاز خوزستان صرف آبادانی مناطق دیگر می‌شود استان خوزستان حق آبه‌ای دارد و  باید حق آبه آبادان، خرمشهر و خوزستان داده شود.

او ادامه داد: باید توازنی بین نفت خوزستان و دریافت حق آبه وجود داشته باشد و من با این شرط این سمت را پذیرفتم.

خلیلیان از وضعیت فعلی 2 شهرستان آبادان و خرمشهر انتقاد کرد و گفت: کافی است به شهر‌های آبادان و خرمشهر نگاه کرد، قرار نبود بازسازی این دو شهر ۳۳ سال طول بکشد، جای سوال است که بودجه‌های اختصاص داده شده به این دو شهر کجا هزینه شده و مزیت منطقه آزاد اروند برای مردم چه بوده است؟

 او ادامه داد: منطقه آزاد اروند به تدریج از کارکرد و اهداف خود دور شد و حاکمیت در منطقه آزاد اروند از دوگانگی گذشته و سه گانه شده است.

استاندار خوزستان سامان بخشی به اقتصاد را راهکاری رفع مشکلات خوزستان دانست و بیان کرد: راه حل مشکلات خوزستان اقتصادی است و باید اقتصاد را سروسامان ، تولید را افزایش و بیکاری را کاهش داد.

او با بیان اینکه نرخ بیکاری در آبادان و خرمشهر ۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: دیده شده که دستگاه‌ها خودشان مانع کار یکدیگر می‌شوند و یکی از راهبرد‌های اساسی زندگی مسئولان در کنار مردم است تا مشکلات را لمس کنند و مدیران نباید پروازی باشند.

خلیلیان به تعطیلی ۵۰ درصد از صنایع منطقه اشاره کرد و گفت: یک کمیته تحقیقاتی برای بررسی مشکلات تعیین می شود تا مشکل تعطیلی این صنایع حل شود.

استاندار خوزستان همچنین توسعه شهری از جمله امور ضروری دانست و  مرز‌ها را کلید توسعه آبادان و خرمشهر و فرصتی مغفول مانده خواند و افزود: فساد ستیزی و جلوگیری از رانت خواری و گماردن مسئولانی که در شان و جایگاه مردم خوزستان عامل کاهش مشکلات و توسعه اقتصادی دو شهرستان آبادان و خرمشهر یاد کرد.

او گفت: اگر قوانین رعایت و با رانت خواری مبارزه شود مشکلات در منطقه حل خواهد شد.

خلیلیان در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم اشاره کرد و گفت: من نیز طرفدار تیم صنعت نفت آبادان هستم و معتقدم می‌توان تیم صنعت نفت آبادان را به بخش خصوصی واگذار کرد و وزارت نفت باید به وظایف خود در قبال صنعت نفت عمل کند و اگر این وزارتخانه تیم صنعت نفت آبادان را نمی‌خواه این تیم را در بورس عرضه کند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.