انگلیس: مشارکت ما با آمریکا و استرالیا علیه فرانسه نیست

وزیر دفاع انگلیس ادعا کرد همکاری جدیدی که میان کشورش، آمریکا و استرالیا بوجود آمده است علیه فرانسه نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در خصوص همکاری جدید میان این کشور، آمریکا و استرالیا اعلام کرد قرار بود فرانسه زیردریایی‌های برقی-دیزلی به استرالیا تحویل دهد، اما خود استرالیایی‌ها تصمیم گرفتند زیردریایی‌های هسته‌ای را جایگزین آن کنند.

والاس در ادامه افزود: این حق هر کشوری است که برای امنیت ملی خود تصمیم بگیرد و ما نیز در کنار آن‌ها خواهیم ماند. البته این تصمیم علیه نزدیک‌ترین متحد ما در اتحادیه اروپا یعنی فرانسه نیست.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز در همین راستا ادعا کرد: روابط نظامی ما و فرانسه محکم و عمیق است و همکاری با آمریکا و استرالیا علیه نیروی نظامی هیچ کشوری نیست.

«ژانو ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، به کنار گذاشته شدن فرانسه در یکی از پردرآمدترین قرارداد‌های دفاعی جهان با استرالیا واکنش نشان داد و دولت جدید آمریکا را نیز مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

لودریان با اشاره به قراردادی که به تازگی میان آمریکا انگلیس و استرالیا امضا شد، گفت: «دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن نیز مانند دولت ترامپ از پشت خنجر می‌زند.»

در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) استرالیا یک کارخانه زیردریایی از فرانسه با نام Naval Group را برای ساخت ناوگان زیردریایی جدید خود به ارزش ۴۰ میلیارد دلار انتخاب کرد تا زیردریایی‌های خود را که بیش از ۲ دهه قدمت داشتند، جایگزین کند. اما با شروع مشارکت جدید میان این سه کشور استرالیا به صورت یک طرفه از این قرارداد خارج شد.

این در حالی است حدود ۲ هفته پیش نیز مقامات دفاعی استرالیا توافق با همتایان فرانسوی خود را تجدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
باید هر وسیله نقلیه اتمی تو دریا جم بشه چون کوچکترین نشتی پیدا کنن یا منفجر بشن واویلاست
آخرین اخبار