واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا، از تلاش سه جانبه میان این سه کشور سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری به نقل از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که این سازمان در واکنش به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا گفته است این سه کشور در تلاشی سه‌جانبه به مدت ۱۸ ماه برای حصول ارتشی متعارف از سوی کانبرا و افزایش توانمندی زیردریایی هسته‌ای این کشور اهتمام ورزیدند.

پیش از این اعلام شده بود که سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا در نشستی سه‌جانبه که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، به امضا رسید.

بایدن در این نشست با اشاره به مشارکت دفاعی با انگلیس و استرالیا، آن را سرمایه‌گذاری در اتحاد‌ها و نوسازی آن‌ها برای مقابله با تهدید‌ها دانست.

اسکات موریسون نیز در این راستا گفت: «این زیردریایی هسته‌ای در جریان همکاری نزدیک بین سه کشور در شهر «آدلاید» تولید می‌شود.»

همچنین بوریس جانسون این توافق را یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های جهان دانست و هدف از این توافق را صرفا افزایش همکاری برای حفظ ثبات و امنیت در هند و اقیانوس آرام عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار