آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان کردستانی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان از آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نظام مرادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود کتاب‌های درسی را تحویل بگیرند.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۵ درصد کتاب دوره‌های تحصیلی یعنی تعداد دو میلیون و ۲۶۵ هزار و ۶۷۶ جلد کتاب درسی در بین ادارت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان توزیع شده است گفت: در مجموع تعداد دو میلیون ۶۶۱ هزار و ۲۴۹ جلد کتاب در سامانه ثبت سفارش شده است که تاکنون دو میلیون ۸۴۶ هزار و ۵۱۵ جلد کتاب در استان وصول شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات ارسالی از سامانه سیدا و به روز رسانی اطلاعات در سامانه فروش و توزیع کتاب‌های درسی، صدور حواله به مدارس برای تمامی پایه‌ها فعال گردیده است.

مرادی افزود: توزیع کتاب‌های درسی در هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم از روز شنبه ۲۰ شهریورماه در این استان آغاز شد و تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

او با بیان اینکه دانش آموزانی که هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده اند تا ۳۰ شهریورماه فرصت دارند کتاب‌های درسی را از طریق سامانه ملی به نشانی اینترنتی https://www.irtextbook.ir/ خریداری کنند؛ گفت: آن عده از دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده اند تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند نشانی آن را اصلاح کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: قیمت کتاب‌های درسی هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در استان کردستان نسبت به سال قبل به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.