سفر جان کری به چین برای گفتگو درباره تغییرات اقلیمی

نماینده ویژه دولت آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی قرار است ماه آینده میلادی به چین سفر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور تغییرات اقلیمی قرار است با همتایان چینی خود در مورد تلاش‌ها برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و همکاری‌های نزدیک در این باره با مقامات این کشور گفتگو کند.

این سفر دومین سفر رسمی وزیرخارجه سابق آمریکا به چین است که در جهت تلاش‌های واشنگتن در جهت متقاعد کردن جامعه جهانی به تهدید‌های تغییرات اقلیمی و آب و هوایی انجام می‌شود. جان کری امیدوار است این سفر بتواند برای رسیدن به راه حلی عملی در جهت کاهش اثرات گاز‌های گلخانه‌ای و نیز تغییرات اقلیمی موثر باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هنوز در مورد این سفر هیچ اظهارنظری نکرده است. این سفر در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها پکن با واشنگتن بیشترین سطح تنش و اختلافات سیاسی را تجربه می‌کنند.

کری در این سفر به دنبال اجرای تعهدات پیشین چین در مورد اقدامات سازنده در جهت کاهش تغییرات آب و هوایی در جهان است.آمریکا و چین به عنوان بزرگترین کشور‌هایی که در تغییرات اقلیمی و آب و هوایی جهان نقش مهمی دارند پیشتر متعهد شده بودند برای مقابله با بحران‌های آب و هوایی با یکدیگر همکاری کنند. این دو کشور بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای در جهان به شمار می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار