اجرای ۶۰ طرح گردشگری در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: ۶۰ طرح گردشگری در قالب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح استان در دست اجرا است.

جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: ۶۰ طرح گردشگری در قالب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح استان در دست اجرا است.

وی افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های گردشگری سلامت، بوم‌گردی، مرکز آب‌درمانی، مجتمع‌های گردشگری و مراکز اقامتی درآذربایجان غربی در دست اجرا است.

جباری ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برابر با ۲ هزار میلیارد ریال بوده که با مشارکت بخش خصوصی در این استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها به تعداد تخت‌های استان اضافه شده و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

جباری اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و هم اکنون برای بیش از ۳۰ مجتمع گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی مجوزات لازم داده و تسهیلات نیز در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

وی با اشاره به نقش بوم گردی در توسعه و رونق صنعت گردشگری در نقاط مستعد آذربایجان غربی اظهار داشت: درصدد هستیم با تسهیل روند اخذ مجوز برای واحد‌های بوم گردی به رونق گردشگری در این مناطق کمک شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: تبدیل فضا‌های مناسب موجود در مناطق روستایی به عنوان واحد‌های اقامتی و بوم‌گردی از موضوعاتی است که در این راستا نشست‌های مستمری با مسوولان برگزار شده است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل "قره‌کلیسای چالدران" و "تخت‌سلیمان تکاب" است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.