چه ملاک‌هایی قبل از ازدواج مهم است؟

مشاوره ازدواج زمانی صورت می‌گیرد که طرفین تا حدود زیادی به هماهنگی و موافقت با هم رسیده باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به فکر ازدواج و تشکیل خانواده هستید و زندگی آینده خود را در کنار همسرتان بار‌ها و بار‌ها ترسیم کرده اید و روابط خود را مانند لیلی و مجنون می‌بینید باید بدانید که راه رسیدن به آن زندگی ایده آل در ابتدا انتخاب صحیح و اصولی همسر برای ازدواجی موفق است.

جلسات خواستگاری به عنوان یک نردبان عمل می‌کند یعنی هر پله، مقدمه رفتن به پله بالاتر است. پس چه بهتر که با اطمینان و قدم‌هایی محکم هر پله را طی کنیم تا خطر سقوط به صفر برسد و صعودی موفق داشته باشیم. موضوعات قابل طرح در گفتگو‌های قبل از مراسم عقد مختلف است؛ زیرا افراد عقیده ها، آرمان ها، هدف‌ها و خواسته‌های گوناگون دارند.

مهمترین ویژگی در انتخاب همسر، خانواده است، زیرا که مهم‌ترین بعد شخصیت فرد در محیط خانواده شکل گرفته و در آن خانواده بزرگ شده و تربیت یافته است.

ازدواج کردن مثل هر کار بزرگ و مهم دیگری، نیاز به آماده شدن دارد. اگر نتوانید از ابتدا خود را برای یک انتخاب مهم آماده کنید و توانایی پذیرفتن مسئولیت‌ها را نداشته باشید، هیچ وقت ازدواج موفقی را تجربه نخواهید کرد.

گاهی سخت گیری بی جا، منجر به مجرد ماندن طولانی مدت می‌شود، اما کسانی هم که مواردی مثل جذابیت، خصوصیت‌های فرهنگی و اجتماعی، تعهد و قابلیت‌های طرف مقابل را در نظر نمی‌گیرند، در آینده امنیت لازم را در زندگی زناشویی شان احساس نخواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های هر فرد موفق، مسئولیت پذیری او است و از آن جایی که ازدواج یک نوع مسئولیت پذیری بزرگ است غیر فعال بودن و تنبلی در انجام وظایف می‌تواند بسیار شرایط دشواری را ایجاد کند. به همین دلیل مسئولیت پذیری افراد یکی از معیار‌های مهم ازدواج موفق می‌باشد.

یکی ازنکات مهم ازدواج موفق، تجربه و درک بالا است. مسلما افرادی که با سختی‌های زندگی به شیوه‌ای معقول روبرو می‌شوند و سازگاری بهتری با شرایط دشوار دارند، آمادگی بیشتری برای ازدواج خواهند داشت.

سوسن سالاری روانشناس و استاد دانشگاه درباره یکی از معیار‌های ازدواج که زیبایی است گفت: افراد براساس باور سنتی که چهره در طولانی مدت طبیعی خواهد شد، باور نکنند، زیرا همچنین اتفاقی نمی افتد. چهره طرف مقابل باید دلنشین خود فرد باشد. خانواده‌ها باید از لحاظ اعتقادی، فرهنگی و جهان بینی همسویی داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای ازدواج که زوجین خیلی به آن نمی‌پردازند، این است که آیا دونفر توافق در مورد مسائل مالی و نحوه خرج کردن پول دارند؟

ازدواج یک بنای مستحکم است که با صبر و حوصله بسیار، ساخته می‌شود و نیاز به مراقبت دارد تا باشکوه دیده شود. یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ازدواج اختصاص زمان برای همدیگر است.

این روانشناس ادامه داد: یکی از موضوعات مهم، ویژگی‌های شخصیت زوجین است. روانشناسان معتقد هستند که در مسئله ازدواج، افراد در آینده بتوانند نیاز‌های روحی و روانی یکدیگر را تامین کنند. نیاز‌های روحی و روانی به این معنا است اگر فردی بسیار حساس و زود رنج است و همیشه در خانواده به آن‌ها توجه و بها داده شده است، در زندگی مشترک هم توقع دارد که طرف مقابل همان انرژی که خانواده گذاشته است برای او هم انجام شود.

سالاری تصریح کرد: مشاوره قبل از ازدواج که یک فرد بدون طرف است، می‌تواند کمک شایانی برای ویژگی‌های شخصیتی زوجین داشته باشد. سالاری درباره زمان مراجعه به مشاوره قبل ازدواج گفت: ممکن افراد دیدار‌های اولیه و یا حتی ثانویه ایی داشته باشند و احساس کنند که می‌توانند این مسیر را ادامه دهند و یک سری اشتراکاتی با یکدیگر دارند، دقیقا از همان لحظه باید به مشاور مراجعه کنند. زیرا مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می‌کند که واقع بینانه باشند و احساسی تصمیم نگیرند.

وی تصریح کرد: اولویت‌های افراد یکی از معیار‌های مهم است. ممکن است در زندگی فردی ادامه تحصیل برایش اولویت داشته باشد و ادامه تحصیل هم یک الزاماتی را در زندگی ایجاد می‌کند، مانند این که کار مشخصی نداشته باشد و یا یک سری مسئولیتی را نتواند انجام دهد و... گفتن اولویت، قبل از ازدواج بسیار مهم است.

سالاری ادامه داد: وعده‌هایی که قبل از ازدواج گفته می‌شود باید دید که سطح واقع بینی در چه حد و میزانی است. مکانی را که افراد برای زندگی باید انتخاب کنند، نکته بسیار حائز اهمیت است. ممکن است یک فردی بگوید که مشخص نیست که مکان زندگی من کجا باشد، ولی طرف مقابل برای خود یک جایی را مشخص کرده و نمی‌تواند از آن موقعیت خارج شود این نکته سبب می‌شود که در آینده به مشکل بر بخورند.

این روز‌ها انتخاب همسر یکی از دغدغه‌های بزرگ و اساسی و از طرفی مهمترین تصمیم دختران و پسران جوان شده است، و هنگامی که انتخاب همسر به درستی انجام شود برای صد سال آینده زندگی زناشویی با آسودگی خیال بیشتری آماده می‌شویم.

با توجه به اهمیت این انتخاب در سرنوشت فرد، آموزش مفاهیم اصلی ازدواج از سوی مراکز مشاوره قبل ازدواج در مهم‌ترین جایگاه قرار دارد. مشاوره ازدواج زمانی صورت می‌گیرد که طرفین تا حدود زیادی به هماهنگی و موافقت با هم رسیده باشند.

آمادگی برای ازدواج و آگاهی از معیار‌های ازدواج موفق نقش تعیین کننده‌ای در خوشبختی زوجین و داشتن رابطه‌ای پایدار ایفا می‌کند. آمادگی برای ازدواج تنها به وضعیت مالی و اقتصادی محدود نمی‌شود و افراد باید از لحاظ فکری و احساسی نیز برای شروع یک زندگی مشترک آماده باشند تا بتوانند ازدواج موفق را تجربه کنند.

زوجین باید رویا‌ها و توهمات دوران کودکی خود را رها کنند و دیدی عمیق و دقیق به ازدواج داشته باشند. کیفیت زندگی در ازدواج موفق بالا است و افراد برای یک دیگر وقت می‌گذارند. همسران در عین حال که زمان‌هایی را به خود اختصاص می‌دهند به نیاز‌های هم نیز باید توجه کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
پول
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۱:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام لطف کردید چنین مطلب مقدسی را انتخاب کردید ازدواج امر ممدس است تشکر فراوان از شما عزیزان متصفانه من به این توفیق الهی دست یاافتم از کودکی بیمارم چند ساله شدید شده ازدواج نزد پروردگار بزرگ و مهربان بسیار مقدس است به نظر بنده حقیر ما انسان ها تجملات و دور شدن زندگی انبیاء و فرهنگ غربی به فررهنگ اصیل خود برگردیم غربی ها هم از وقتی دین شان دور شدن بدبخت شدن اسم شان را گذااشیم روشنفکری پیشرفت خودممان را را بدبخت کردیم خیلی متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
پوووووووووووووووووووووووووووول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
هیچ ملاکی رو نمی شه مد نظر داشت،،بیاید یک حساب سر انگشتی می کنیم 114 سکه به قیمت 10 میلیون تومان می شود 1.140.000.000تومان پس همون اول بدهکار می شوید، و هزینه ی عروسی معمولی 300 میلیون تومان یک خونه با وسایل ساده 350میلیون تومان هزینه رهن یا اجاره خونه برای مدت 3 سال در یک جای معمولی اگر هزینه را ثابت در نظر بگیریم 110 میلیون تومان (حال نفقه ی خانم ها و هزینه بچه و این که ممکن هست یک خانم شریک و هم سفر خوبی هم نباشه؟ مسافرت و هزینه های درمان و خرید هدیه و ... پیش کش)،،،فعلا هم باش بودن و مجردی جزو بهترین گزینه ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
پول فقط پول ملاکه هیچی پول نمیشه آپشن های داشتنش هزاربرابرآپشن های نداشتنشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
نظر من به عنوان یک متاهل با سابقه ازدواج 7 سال و یک بچه سه ساله و یک تو راهی دیگه خطاب به مجردین:
1- تو انتخابتون گذینه اول اخلاق باشده، حتما و حتما و حتما، ملاکتون غیر این باشه نهایتا بعد دو سال بدجور به مشکل میخورین، اخلاق خودتون و طرف مقابل و خانوادش، تو این شرایط سخت اقتصادی و فرهنگی فقط دوتا آدم با اخلاق میتونن با هم بسازن، حالا اگه هم اخلاق خوب داشت هم خانواده پولدار و هم کارمند بود و هم زیبا بود که چه بهتر، ولی اگه اخلاق حسنه نداشت مابقی دوزار نمی ارزه، باور کنید.
2- برای آیندتون برنامه ریزی داشته باشین، حالا یا خانواده حمایتتون میکنه یا اونقدر زرنگ هستین که پول در بیارین و یا اونقدر پشتکار دارین که با تلاش و کوشش و برنامه ریزی خیلی دقیق برای زندگی بتونین از پس مشکلات بیرون بیاین. وگرنه ازدواج نکنید، خیلی هم باید صبور باشین
3- همه چیز زندگی متاهلی شیرین نیست، بالا و پایین داره،مسئولیت داره، همه وقتتو میگیره، گاهی هم دلت مجردی میخواد اما من در عمل حاضر نیستم خانواده ای که الان دارم رو با صدتا زندگی مجردی عوض کنم.
4- زندگی هزینه داره، آدم متاهل هم خرجش نسبت به مجردی دو برابر که نه، چندین برابره، قیمتها وحشتناکه، ولی اگه اهل کار و تلاش باشی بازم میشه رسوند. من هیچ پشتوانه ای نداشتم، خرج تحصیل و هزینه عروسی رو هم حتی خودم دادم(همش رو)، والی الان خونه متوسط دارم، یه ماشین خوب، اندکی سرمایه و حتی زمین، نمیخوام بگم اینا به لطف زندگی متاهلی بوده، شاید اگه مجرد بودم بیشتر داشتم ولی اینکه میگن نمیشه رو قبول ندارم چون خودم تونستم، والبته خیلی ها هم نتونستن ولی این دیگه بستگی به هرشخصی داره چطور زندگی کنه
پس تو این شرایط جامعه، ازدواج فقط به خودتون و طرف مقابل و خانواده ها بستگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
وقتی بچه بودیم مارپله و اینا بازی می کردیم بعضی بچه ها بودن که وقتی حوصله شون سر میرفت برای اذیت کردن بقیه میزدن زیر بازی و بازی رو به هم می ریختند. ظاهراً در دنیای آدم بزرگ ها هم اینجور رفتارها زیاد پیدا میشه. بعضیا خودشون حرفی برای گفتن ندارند. بعد میان زیر کامنت دیگران توهین می کنند و میگن چرا کامنت اینو درج میکنی، کامنت اونو حذف کن و از این حرفا. خُب شما اگر حرفی برای گفتن داری، بگو. با نظر دیگران چکار داری؟؟؟؟؟ این اصلاً اخلاق خوبی نیست که اگر کسی نظرش با نظر من موافق نبود، فوری بگم کامنت اینو حذف کنید، کامنت اونو درج نکنید و ...
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
داداش عزیز شما میگی yjc در مورد ازدواج مطلب نزاره خب بعضی ها مثل من دوست داریم بزاره داداش گلم شما به ازدواج میگی بردگی ، نوکر مفت . داداشم شما که میگی احترام به بقیه بزاریم پس نگو ازدواج رو بد نشون نده و بگو در موردش مطلب نزارن
داداشممن مرفه و بی درد نیستم مثل خودتم کلا دارایی حدود ۳ میلیون
دوستان اینو به همه میگم اگر کسی از حرف های بنده ناراحت شد کمال پوزش رو دارم
فقط بی زحمت داداش به آنچه ما دوست داریم و نصیبمون نشده که انشاالله بشه توهین نکن خدا خیرت بده دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
همه چی گل و بلبل هست.
(صرفاً جهت خوشامد اون دوستی که میاد میگه زیر کامنت ها توهین میکنه نمیخواد حرف دیگران رو بشنوه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
داداش شما داری بقیه رو توهین میکنی میگی مرفه و بی درد و ازدواج رو میگی =بردگی و نوکر مفت
این سید بدبخت گفت مردی که از سربازی بترسه نوجوان های دوران رو ببین چطور بودم شما چرا به خودت میگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
داداش گلم شما که میگی توهین نکن میگی کسی که یه جو عقل داشته باشه ازدواج نکنه
یعنی الان ما یه جو عقل نداریم دست شما درد نکنه
بازم اگر توهینی کردم شرمنده من قصد بدی نداشتم فقط گفتم چرا تبلیغ علیه ازدواج میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
دوستان میگن آدم عاقل با شرایط الان جامعه ازدواج نمیکنه
خب دوتا عاقل توی این شهر به من نشون بده
که شرایطو درست بفهمن...
شب تصمیم میگیرن صبح نظرشون عوض میشه!
صبح شنبه طرف میفهمه بنزین گرون شده!
روی خاک سرشار از نمک سد میزنن!
هرساله پراید در قیافه تازه روانه بازار می شود!
مهمه فلان سلبریتی چرا از زنش جدا شده!
علت مهاجرت فلان خواننده مهمه!
خب عاقل که میگن دارای این شرایط هستن
من برم به دیوانگیم برسم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
آقای ناشناس چه ربطی الان داشت ما هم جوونیم دوست داریم ازدواج کنیم کیه که بدش میاد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اخلاق اخلاق اخلاق جنم جنم جنم ایمان ایمان ایمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
دروغ دروغ دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
خدایا دلمون آب شد ازدواج قیمتمون کن........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
من و دختر خانمی به هم علاقه مند هستیم. خانواده هامونم تقربیا راضی هستن. فقط اگه امسال وکالت قبول بشم دیگه میتونیم ازدواج کنیم. البته یکم شرایط مالیم خوب نیست ولی باز تمام تلاشمو میکنم. فقط خانم ٨ سال ازم بزرگتره ولی چون بی نهایت همدیگه رو دوست داریم و واقعا باایمان و پاکدامنه، سنش برام مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
آنچه شیران را کند روبه مزاج
ازدواج است ازدواج است ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
خب ازدواج نکن چرا تبلیغ ازدواج نکردن میکنی
برادر بخاطر خودت میکنم برای این ها باید روز قیامت ازت سوال میپرسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
مرفه بی درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
بزرگوار ۱۴:۲۱
روز قیامت از اون کسانی که ما رو بیچاره کردن سوال نمیشه؟ ظاهراً طبق گفته شما، روز قیامت هم فقط از بدبخت های بینوا مثل من قراره سوال بشه.
۱۰ ساله از ترس سربازی پناه برده ام به دانشگاه، بعد نکته جالبش اینجاست که من خودم بدبختم، اون وقت استادهای دانشگاه هم می خواهند خرج و مخارج تفریحاتشون رو از جیب من و امثال من دربیارند. دانشجوها رو مجبور می کنند که مقاله هایی بنویسند که هیچ ربطی به درس نداره. مقاله نوشتن هم هیچ سودی برای دانشجو نداره. فقط دانشجو باید از جیب خودش هزینه کنه و زحمت بکشه تا مقاله ای بنویسه (که وظیفه اش نیست) بعد امتیاز و پول و ارتقای حقوق اون مقاله برای استادها باشه. هیچکس هم نظارت نمیکنه و هیچکس هم به داد دانشجوها نمیرسه. خُب دوست بزرگوار، شما در این موارد هیچ نظری نداری؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
چند سال قبل که روی دیوار و قوطی کبریت و جلد بیسکوییت و .... همه جا می نوشتند فرزند کمتر زندگی بهتر، اونها روز قیامت نباید جواب بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
ناشناس عزیز ٨:۴٣
برادر من بخدا سربازی اصلا اونجور که میگن نیست
اصلا از هیچی نترس. شاید روزای اول آموزشی یکم احساس غریبی بکنی ولی با هم گروهانی هات که رفیق شدی تازه کیف میکنی
بخدا نمیدونی چقدر دلم برای رفقای خدمت تنگه
اونجوری که میگن پرسنل بد هستن هم نیست. بستگی به رفتار خودت داره اگه بچه خوبی باشی اوناهم باهات خوبن ولی بخوای اذیت کنی اذیتت میکنن
بعدشم منم دانشگاه رفتم و میدونم چی میکشی مخصوصا موقع پایان نامه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
برادر ناشناس ۸:۱۵
بنده اولا مرفه بی درد نیستم دانشجو ترم پنجم کل پس اندازم هم ۳ میلیون تومان هست بابام هم ژن خوب نیست درمورد مردم قضاوت بیخود نکن
بزگوار۸:۴۳
بله روز قیامت از اون مسیولین هم سوال میپرسند من فقط میگم ایشون تبلیغ ازدواج نکنه بگه ازدواج = نوکری مفت و مجازی
ازدواج سنت حسنه پیامبر هست اگه بد حرف زدم عذر خواهم برادران
Iran (Islamic Republic of)
هدی
۱۵:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
جناب ناشناس میگه انقدر ازدواج رو بدشنون ندی
در ضمن شما که میگی بقیه بهت توهین کردند خودت به بقیه توهین نکن
چرا ناراحت شدی ایشون گفت به روانشناس مراجعه کن کی گفت شما دیوانه هستی که همچین میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ریکا و تاید و اسکاچ
مرگ بر استفاچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
نون و پنیر اسفناج
مرگ بر استفاچ
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
داداش تو مشکل داری حتما به یه روانشناس مراجعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
۱۴:۱۶
از آدم های بی درد و مرفه انتظاری جز این هم نمیشه داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
هر کسی نظرش با تو موافق نباشه دیوانه است و باید بمیرد و خفه شود.
yjc لطفا فقط نظرات امثال این کاربر۱۴:۱۶ رو درج کن.
اصلاً یه فکر بهتر، قسمت نظرات رو کلاً حذف کنید که هیچکس نظر نده مبادا امثال این کاربر ۱۴:۱۶ ناراحت بشن.
آخه مرد مومن، تو نظر خودت رو داری دیگران هم نظر خودشون رو دارند. مگر من زیر کامنت شما توهین می کنم. چرا اینقدر خودخواه هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
۸:۱۶ بنده دانشجوی ترم پنجم عمران هستم نه ماشین نه خونه هیچی بجز ۳ میلیون ندارم پدرم هم ژن خوب نیست داداش
۸:۵۸ برادر عزیز من به هیچ کسی توهین نکردم همه جوون ها دوست دارند ازدواج کنند ولی به دلایل امروزی نشده مثل خودم ولی برادر عزیز چرا بگیم مرگ بر ازدواج کسی اینجا هست ازدواج بدش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
نوکررررررررررررررررررری مفت و مجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بررررررررررررررررررردگی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
Yjc اکثر این نوع پیام ها مال این کاربر ناشناس هست حتی خودش پسخ به خودش میده در بقیه ی اخبار در مورد ازدواج هم همین ها رو مینویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
اشتباه نکن همه ش مال من نیست.
من همین سه چارتای اینجا رو نوشتم، بقیه ش رو دیگران نوشتن.
شما از بس مرفه بی درد تشریف داری، حتی تحمل شنیدن ضجه و ناله دیگران رو هم نداری. متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
۱۴:۱۹
لطفاً چیزی که اطلاع نداری نگو. من همین سه چارتا نظر رو گذاشتم. بقیه نظرات رو افراد دیگه گذاشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
کاربر ۸:۱۸ برادر گرانقدر من دانشجو عمران ترم پنجم هستم به جز ۳ میلیون پس انداز هیچی ندارم خودم مثل شما ناله و ضجه میزنم شما هم که از چیزی اطلاع نداری نگو اخه داداش ازدواج = بردگی

اگر بی احترامی کردم بازم ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اجبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
کدوم اجبار دقیقا داداش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
زور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
کدوم زوری ؟
عقد بدون رضایت فکر کنم باطل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
زورکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی به سربازی داره نمیدونم چرا بعضی از جوون های امروزی از سربازی میترسن برای همین دانشگاه رو تا جایی که میشه طولش میدن
کسی که از دفاع از وطنش بترسه مرد نیست هویجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
هر کسی را بهر کاری ساختند. تو و امثال تو دوست دارید همه ی آدم ها مطابق میل و نظر شما باشند و اگر کسی جور دیگه ای باشه، از نظر تو هویج محسوب میشه.
خُب وقتی من دبیرستانم تموم شد، می‌خواستم برم سر کار و کوچکترین علاقه ای به دانشگاه نداشتم. اما مشکلی وجود داشت به اسم سربازی. اگر با مدرک دیپلم به سربازی می‌رفتم، سرباز صفر میشدم و به هیچ وجه امکان امریه هم نداشتم. این شد که کاملاً به اجبار به دانشگاه رفتم و چندین سال در رشته ای که اصلاً علاقه نداشتم درس خوندم و طبیعتاً نه درس یاد گرفتم نه مهارت. بعد از لیسانس هم به دلیل اینکه هیچی از دانشگاه یاد نگرفته بودم و پارتی هم نداشتم، احتمال کار و امریه برام خیلی کم بود و تنها راه پیش رو این بود که بدون کوچکترین علاقه ای تا فوق لیسانس و دکتری ادامه بدم با این امید که شاید طرحی مثل سربازی حرفه ای تصویب بشه. حالا تازه سربازی مونده، کار و مهارت هم ندارم. و تازه بعد از سربازی که حدود ۳۰ سالم بشه باید دنبال شغل بگردم.
لازمه اینو بگم که فقط من اینجوری نبوده ام و بیش از نصف همکلاسی‌هایی که در دانشگاه دیده ام از روی ناچاری و بی‌هدف به دانشگاه اومده اند. حالا به نظرت سربازی و دانشگاه هیچ ربطی به تاخیر ازدواج نداره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
ضمناً این رو هم عرض کنم که شک نکن در این دنیا هر حرفی بزنی و هر کاری انجام بدهی، اون حرف یا کار، دنیا رو دور میزنه و عاقبت یک روز به خودت بر می گرده. شما خیلی راحت افرادی رو که علاقه به کارهای نظامی ندارند مسخره می کنی و میگی هویج هستند. شک نکن دیر یا زود خودت هم گرفتار کارهایی میشی که علاقه و توانایی اون کارها رو نداری و مطمئن باش دیگران هم همین توهین ها و تمسخرها رو به خود شما بر می گردونند.
یه نکته دیگه، اینکه وقتی کسی کامنت میگذاره معنیش اینه که نظر شخصی خودش رو بیان می کنه و ادعایی هم نداره که حتماً اون حرف درسته. این دلیل نمیشه شما بیای این همه توهین کنی و بگی نظرات دیگران نباید درج بشه. شما اگر واقعاً راست میگی خودت نظرات خودت رو بیان کن و با منطق سعی کن حرف خودت رو اثبات کنی. نه اینکه به دیگران توهین کنی.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
برادر عزیز کاربر ناشناس تورو خدا ببخش من قصد توهین به هیچ کسی ندارم همه نوشته هات رو خوندم واقعا ناراحت شدم حق داری ولی داداش گلم منم جوونم عین خودت
یک مرد برای اینکه ازدواج کنه باید قوی باشه نوجوان های ۱۳ ساله به خط مقدم میرفتند چرا اخه سربازی رو دور میزنی بابا به خدا دو ساله فقط دو ماه آموزشی یکم سخت هست همین
به خدای مولا علی ع قصد توهین به شما رو نداشتم و ندارم ولی اگر شما این حرف منو به خودت گرفتی ببخش اشتباه از من بود بازم برات ۲ رکعت نماز میخونم صواب رو بهت هدیه میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
مجبوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
زورکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
چی میگی دادا
این افرادی که تایید دادن میشه بگن کدوم زور و اجباررررررررررررررری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
من 19 سالمه (شغل ثابت با درآمد ماهی 2300 و امکانات به اندازه کافی دارم) و چون والدینم آدمای بدی هستن نسبت به اصل زندگی مشترک بدبین شدم و قید همه چیو زدم. تنها موندن بهتر از اینه که یه آدم غلط رو تحمل کنی و من دیگه تاب تحمل ندارم. تو این دنیا فقط خواهرم رو داشتم که اونم رفت پی زندگیش.
هر کس این نظر رو می بینه برام دعا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
انشالله خدا واست خوب بیاره.....خودتم سعی کن توکل به خدا کنی وبد بین نباشی وبا چشمای باز انتخاب کن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم مهمترینش ادب و متانت شخصه و بعد دین و ایمان، اگه اینارو داشته باشه پول و کار هم به دنبالش میان ( صبر و از خود گذشتگی )
تو این اوضاع، کار ثابت یا رسمی با درآمد عالی ملاکه اما انسان نباید خیلی حرص و طمع داشته باشه ( نکند که راه اشتباه برود بر زمین خورد )
خانواده اش هم مهمه ( اگر اختلافی باشه درون خانواده ها حل بشه )
اگر در هر کدوم از این موارد خللی وارد باشه زندگی به کجی خواهد رفت. انسان در یک سنی احساس میکنه که واقعا تنهاست و خانواده و دوستان نمی تونند هم سفر خوبی براش باشند پس به ازدواج فکر می کنه.
نسل ما خیلی چیزها نداشته اما در نهایت به عقلانیت رسیده و میدونه که قبل هر حرکتی باید فکر کرد و در ژرفای اون تصمیم گرفت.
به امید آنکه هر روز صدای عروسی ها ما از خواب نصف شب بیدار کنه و در عروسی ها دورهم جمع بشیم و همه زوجین با هم به خوبی و خوشی زندگی کنند.
برای همگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
دین و ایمان واقعی اسلام واقعی چو صد آید نود هم پیش ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
برو عمو
Iran (Islamic Republic of)
محمدیاسین
۰۰:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
من، یک جوان مذهبی، مقید به ازدواج ، دارای یک خودرو و پول رهن خونه اما با این حال بخاطر مخارج زندگی جرعت نمی کنم به ازدواج حتی فکر کنم.
در شرایطی که پس اندازی نمیشه کرد چطور به معیار های ازدواج فکر کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بهتره فکر ازدواجو از سرت بیرون کنی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بهتره به ازدواج فکر نکنی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ازدواجی که قرار است باسختی ورنج بسیار همراه باشد وکارشناس شما هم درست گفته به چه دردی می خورد کدام انسان عاقل از دردو رنج بیهوده استقبال می کند فعلا فقر را ریشه کن کنید به بقیه مسائل کاری نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
شغل مساوی با ازدواج لطفا آزمون های استخدامی رو از بین ببرین جوانان رو در حین کار آموزش بدین متناسب با تحصیلات. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدمت سربازی گذرونده باشه شغل رسمی با بیمه هم داشته باشه آدم فاسد هم نباشه دخترا این معیارشونه بندگان خدا توقع زیادی هم ندارن.دست دولت رو می بوسه جوونا رو سر کار بگیره. یه زحمت دیگه هم بکشن این دخترا رو از مشاغلی که نیاز به زن نیست اخراج کنن دختر خانوما رو هم بلا می ره هم ما دعواشون می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
همین شغل رسمی با بیمه = پول با امنیت شغلی بالا
همین پول با امنیت شغلی بالا= تحصیلات بالا
تحصیلات بالا+سربازی هم رفته باشه+ادم فاسدیم نباشه ، پیازم بزاریم کنارش با دوغ یا دوست ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پووول باشه رفاه هست امنیت روانی هست ارامش هست و...بقه چیزهاهم درسایه این مواردحل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چرا پول نیست؟ چون شغل و کار نیست.
چرا شغل نیست؟ چون جوونا مهارت ندارند.
چرا مهارت ندارند؟ چون عمرشون از ۲۰ تا ۳۰ سالگی صرف کنکور و دانشگاه و مدرک و سربازی و اینجور مزخرفات میشه.
Iran (Islamic Republic of)
S_
۱۳:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
دورود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط فقط پول، هم تفاهم میاره هم خوشبختی! اصلا برا زنت پول خرج کن زنت میره یه زن دیگه برات میگیره میگی نه امتحان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوان عاقل اگر یک جو عقل داشته باشد ازدواج نمیکند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
انسان عاقل اگر یک جو عقل داشته باشد ازدواج نمیکند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
از استفاچ متنفرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
خب باش اوکی
دوستان ما یک جو عقل نداریم چون میخواهیم ازدواج کنیم
عاشق ازدواج هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
از کرونا ویروس چه خبر ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
از کرونا ویروس منحوس چه خبر ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
از ویروس منحوس کرونا چه خبر ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
از کرونا چه خبر ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
امروز 709 نفر فوتی کرونا داشتیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
امروز 709 نفر فوتی کرونا !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
امروز 709 نفر فوتی کرونا داشتیم ! کرونا از آن چه که فکر می کنید به شما نزدیک تر است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اول ببینید زنده میمونید یا نه بعد از ازدواج حرف بزنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اول ببینید زنده میمونیم یا نه بعد از ازدواج حرف بزنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بای بای ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بای بای
ازدواج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
#نه_به_ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ازدواج نخواهممممممممممممم کررررررررررررررررد. هرگزززززززززززززززززززززز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
#ازدواج_بی_ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
نه به ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
از ازدواج متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ازدواج بی ازدواج !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ جوان عاقلی تو این شرایط ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ انسان عاقلی تو این شرایط ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
مومن دست بردار با این نظراتت ای بابا دیوانم کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ انسان عاقلی تو این شرایط ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اگر سربازی حذف بشه، ممکن هست که تجدید نظر کنم.
اما در شرایط فعلی:
هرگززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
انسان عاقل تو این شرایط ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
انسان عاقل تو این اوضاع ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
کاملاً لایک
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
Yjc این پیام ها همش مال این هست خواهشا پیام هاش رو نشر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ عاقلی تو این اوضاع ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
موافق هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آدم عاقل با ازدواج خودشو بدبخت نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوان عاقل با ازدواج خودشو بدبخت نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آدم عاقل هیچ وقت ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آدم عاقل هیچوقت ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آدم عاقل ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوان عاقل ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوان عاقل هیچ وقت ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوان عاقل هیچوقت ازدواج نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بخصوص با وجود معضل سررررررررررررررررررربازززززززززززززززی و بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول مهم ترین ملاک است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مهم ترین ملاک پول است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مهم ترین ملاک پول است !
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
داداش مهم ترین ملاک ایمان هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول در جیب نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
تا پول داری رفیقتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول توی جیب نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
با بی پولی نمیشه ازدواج کرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بدون پول نمیشه ازدواج کرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بیکاری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
که عامل اصلی آن هدر رفتن عمر در دانشگاه و سرباززززززززززززززززی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بی پولی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول ندارم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
منم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آه در بساط نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
من آه داشتم
با ناله سودا کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول داشته باشی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول داشته باش !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
از کجا بیارم آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط پول ! فقط پول ! فقط پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول و پول و پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ای پوووووووووول چه هستی که ز عشقت همه مستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
برادر تو رو به خدا چشمت رو باز کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول ! پول ! فقط پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول از همه مهم تر است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول خیلی مهم است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول بسیار مهم است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط پول مهم است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول !

پول !

پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
حالا فرض کن پول هم داری
ولی مجبورت می کنن بری سرررررررررررررررررررررررررررررررررررربازی
اون وقت تنها راهت اینه که بدون علاقه عمرت رو توی دانشگاه تلف کنی.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
برو سربازی مگه بقیه که میرن دور از جونشون نادان هستند
اخه داداش آدم باید چقدر بچه باشه از سربازی فرار کنه نوجوون های زمان جنگ خط مقدم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
Yjc جان، میشه خواهش کنم در مورد ازدواج دیگه مطلب نزاری
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
Yjc جان در مورد ازدواج مطلب بزار به این داداشمون هم گوش نده
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول

پول

پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول ! پول ! و پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول ! پول ! پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول پول و پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پول پول پول !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جوانان عاقل امروزی ازدواج نمیکنن ماهم که ازدواج کرذیم به غلط کردن افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
داداش چی میگی تو توی این اوضاع وحشتناک کرونا من ۲۸ سال سن دارم فعلا به اولین چیزی که فکر می کنم اینه که از کرونا که جون سالم به در ببرم که بعید می دونم بعدش اگ از کرونا جون سالم به در بریم وارد فینال جام حذفی میشیم که تا اون مدت اگه شغل و پولی به دستم اومد که حداقل خودم رو بتونم برسونم به خط فقر که حداقل ۱۰ میلیون است و خونه و ماشین بعد به اخلاق و خوشکلی و زیبایی طرف مقابلم فکر می کنم که تا به این مرحله برسم سن ۵۰ سالگی رو رد کرد که تو خونه سالمندان اگه موردی بود مارو خبر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
زیاد دلخوش به این مقدار نباش ! بخاطر کرونا فکر نکنم به 30 سال هم برسی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
زیاد دلخوش به این مقدار نباش ! بخاطر کرونا فکر نمیکنم به 30 سال هم برسی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش ! امروز 709 نفر فوتی کرونا داشتیم ! همه مون تو نوبت و تو صف هستیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
به جای این حرفای بیهوده به آخرتت فکر کن ! کرونا از اونی که فکر میکنی بهت نزدیک تره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
به جای این حرفای بیهوده به فکر آخرتت باش ! کرونا از اونی که فکر میکنی بهت نزدیک تره !
Pakistan
علی
۲۳:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دمت گرم واقعا گل گفتی
Pakistan
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کاملا درست و صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
عملکرد مسولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ابتدا پول لازمه.پول و خونه و ماشین و شغل که داشته باشی تازه باید بیفتی به فکر اخلاق و ظاهر و معیار و غیره...وقتی الف الباش نیست باقی حرفها مهمله
آخرین اخبار