آقا محمدی:

آینده تولید نفت برایمان مهم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اُفق نفت در این شرایط برای ما مهم است. ما ۴ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم این در حالی است که آمریکا ۱۰ میلیون بشکه تولید دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم امضای موافقت نامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد مشترک بین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: تحریم از اول نفت ایران را نشانه گرفته و در حال حاضر هم تمام فشار روی نفت است. در زمانی که ما بنزین کم داشتیم می‌خواستند جلوی ورود بنزین را بگیرند. به همین دلیل اُفق نفت در این شرایط برای ما مهم است. ما ۴ میلیون بشکه نفت تولید می کنیم این در حالی است که آمریکا ۱۰ میلیون بشکه تولید دارد و کشور‌های همسایه نیز نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه تولید دارند. اگر ما بخواهیم به تولید ۱۰ میلیون بشکه نفت برسیم باید ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کنیم.

آقا محمدی اظهار کرد: ضعف بزرگ ما داشتن یک شرکت بزرگ بود که شرکت‌های دانش بنیان را جمع کند و از آن‌ها حمایت کند که خداروشکر این اتفاق رقم خورد.

او ادامه داد: در پارک نوآروی باید شرکت‌های دانش بنیان جمع شوند و فکر کنند که چگونه تولید نفت و گاز و پتروشیمی را بالا ببرند. ما اگر می خواهیم با آمریکا رقابت کنیم باید اینکار را انجام دهیم.

اقامحمدی اظهار کرد: این فعالیتی که در پارک نوآوری شروع شده بسیار کارآمد خواهد بود و ما باید به این مقوله بیشتر بپردازیم و هیچ اختلالی در این پدیده ایجاد نکنیم تا این پارک نوآوری بتواند رشد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: پارک نوآوری در حال حاضر مادر خرج است و ما به شدت به آن نیاز داریم تا بتواند شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کند و ما در تولیدات آن موفق شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار