تأکید رئیس جمهور و نخست وزیر عراق بر اجرای انتخابات در زمان مقرر

برهم صالح و مصطفی الکاظمی بر برگزاری انتخابات این کشور در زمان مقرر تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، برهم صالح، رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور امروز شنبه بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر خود در دهم اکتبر تأکید کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی رئیس جمهور عراق منتشر شده است، آمده: صالح و الکاظمی اوضاع سیاسی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار دادند؛ همچنانکه نخست وزیر، رئیس جمهور را در جریان نتایج سفر رسمی خود به آمریکا و دستاورد‌های گفتگو‌های راهبردی با واشنگتن قرار داد.

در این بیانیه آمده است: صالح از نتایج گفتگو‌های راهبردی با آمریکا و تلاش‌های برجسته کاظمی و هیئت مذاکره کننده دولت در این مسأله تقدیر کرد.

بر اساس این بیانیه، برهم صالح بر ضرورت این مسأله که می‌بایستی نیرو‌های ملی برای تحقق ثبات و تقویت حاکمیت عراق و منافع عالی این کشور شانه به شانه یکدیگر حرکت کنند، تأکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت حمایت از امنیت و ثبات شهروندان و نیز مورد پیگرد قرار دادن باقیمانده‌های داعش که تلاش دارند در برخی از شهر‌ها بی ثباتی ایجاد کنند ونیز بستن راه‌ها در برابر تلاش‌های جنایتکارانه به منظور هدف قراردادن شهروندان و فراهم آوردن تمامی حمایت‌ها از نیرو‌های امنیتی در انجام وظایف خطیرشان تأکید کردند.

برهم صالح و مصطفی الکاظمی همچنین بر اهمیت انتخابات پیش رو و نیز برگزاری آن در زمان مقرر در اکتبر همراه با فراهم آوردن تمامی نیازمندی‌های آن برای برگزاری آن همراه با استاندارد‌های یک انتخابات سالم و عادلانه در مراحل مختلف آن به شیوه‌ای که اراده واقعی رأی دهندگان را در انتخاب نمایندگان شان نشان داده و به دور از تقلب و دستکاری باشد و مشارکت گسترده‌ای را محقق کند، تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار