روزنامه نگار الجزیره خطاب به بوش: «خفه شو و گورت را گم کن»

روزنامه نگار شبکه الجزیره در پی اظهارات جورج بوش درباره خروج نیرو‌های ناتو از افغانستان، خطاب به وی گفت دهانت را ببند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو میتروویسا، خبرنگار خبرگزاری الجزیره در گزارشی در پی اظهارات جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا نوشت: «جورج بوش باید خفه شود و گورش را گم کند.»

این خبرنگار در گزارش خود نوشته است که بوش یک قاتل جمعی است. او باید با راتکو ملادیچ، قصاب بوسنی، در لاهه یک تخت خواب دو طبقه داشته باشد، نه اینکه درباره اوضاع افغانستان مصاحبه و اظهار نظر کند. اما، همانطور که می‌دانیم، جهان یک مکان عادلانه نیست؛ بنابراین، او مانند سایر روسای جمهور آمریکا، با وجود جنایاتی که در جهان  مرتکب شده اند، آزاد و بی دغدغه می‌چرخد و به زندگی خود ادامه می‌دهد.

او در  این گزارش اظهار داشت: «برای من قابل تصور نیست که یک مرد به این اندازه قدرتمند که تقریباً مسئول ۲ جنگ فاجعه بار خود ساخته و باعث صدمه و رنج بی حد و حصر بسیاری از مردم بی گناه در بسیاری از نقاط جهان شده است، بتواند آرامش داشته باشد، چه برسد به این که خوشحال باشد و از زندگی خود لذت ببرد.»

این خبرنگار در  ادامه نوشت: «رئیس جمهور آمریکا بودن اغلب شغل کثیفی است که یکی از ویژگی‌های اصلی آن، توانایی کشتن  و آسیب رساندن به سایر انسان‌ها در راستای به اصطلاح «منافع ملی» آمریکا است. بوش و مشاوران جنایتکارش باید حداقل برای یک بار هم که شده به دلیل دروغ‌هایی که گفته و جنگ‌هایی که در سراسر جهان شروع کرده بودند باید به چالش کشیده و مواخذه می‌شدند.»

میترویسا در گزارش خود به جنایات بوش در افغانستان اشاره کرد و یادآور شد  که دو  دهه بعد از حماقت بی رحمانه و فاجعه بار بوش در افغانستان، میلیون‌ها نفر کشته شده و زخمی در بدن، ذهن و روح  خود دارند. جان‌های بیشمار دیگری در اردوگاه‌های پناهندگان مجروح شده و از بین رفته است. همچنین کشور‌هایی زیادی دچار درگیری‌ها و بی ثباتی‌های بی پایان، خشونت و فرقه گرایی شده اند و طالبان به آرامی و در حال احیای مجدد خود برای سلطه بر افغانستان است.

این خبرنگار در پایان گزارش خود خاطر نشان کرد بوش همچنین می‌توانست برای نقش خود در سازماندهی یک برنامه  آدم ربایی بین المللی، معروف به «بازگردانی» که به تبهکاران اجازه می‌داد مردان مسلمان را ربوده و آن‌ها را به سیاه چاله‌های مخفی در عراق برده و شکنجه و تحقیر کنند،  محاکمه شود. اما به نظر می‌رسد هیچ کدام از آن‌ها اتفاق نیفتاده است. در عوض، او به تصمیم  آمریکا برای خروج  نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان اعتراض می‌کند.  

بوش  اخیرا در مصاحبه با یک شبکه آلمانی خروج آمریکا از افغانستان را اشتباه بزرگی توصیف کرد و گفت: «عواقب آن به طرز باورنکردنی بد خواهد بود و من به شدت از این تصمیم ناراحت هستم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار