عملیات مشترک عراق: همکاری با ائتلاف بین المللی ادامه می‌یابد

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد همکاری با ائتلاف بین المللی صرف نظر از توافق اخیر میان بغداد و واشنگتن ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نینا، عملیات مشترک عراق ادامه همکاری هوایی و اطلاعاتی با ائتلاف بین المللی را تأیید کرد.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق، در بیانیه‌ای به خبرگزاری ملی عراق (نینا) اعلام کرد: ائتلاف بین المللی جدا از توافق میان بغداد و واشنگتن در مورد خروج نیرو‌های نظامی از عراق، در زمینه حمل و نقل هوایی، اطلاعاتی و تجهیزاتی به حمایت از عراق ادامه می‌دهد.

سخنگوی عملیات مشترک عراق تشریح کرد: کار ناتو در عراق تنها منوط به آموزش نیرو‌های امنیتی عراق است و هیچ ارتباطی بین آن و ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش وجود ندارد، زیرا هر یک به طور جداگانه برای توسعه سیستم امنیتی عراق تلاش می‌کنند.

در دیدار هفته گذشته مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، پس از یک مذاکره چند ساعته دو طرف بیانیه‌ای مشترک را در این راستا صادر کردند که بر این اساس در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق حضور نخواهد داشت. در بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد آمده است: طبق توافق دو کشور  نیرو‌های نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) از عراق خارج می‌شوند.

این توافق در حالی صورت می‌گیرد که مصوبه پارلمان عراق در خصوص الزام نیرو‌های آمریکایی به ترک این کشور در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۰ نهایی شد و از آن زمان بیش از یک سال و نیم می‌گذرد و این مصوبه در سایه بهانه تراشی آمریکا عمچنان مسکوت مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار