همزمان با تداوم بحران در لبنان؛

هراس صهیونیست‌ها از جنگ با حزب‌الله

بحران اقتصادی و سیاسی لبنان در کانون توجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مقامات این رژیم نگران پیامد‌های جدی این بحران بر منافع خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نگرانی رژیم صهیونیستی از بحران در لبنان حتی در تیتر روزنامه‌های این رژیم هم به چشم می‌خورد و گروه‌های امنیتی این رژیم از چندین مسئله ابراز نگرانی کردند.

افزایش محبوبیت حزب‌الله میان مردم لبنان

۱) محافل سیاسی و امنیتی در لبنان معتقدند کمک حزب الله به شهروندان لبنانی و رساندن دارو، غذا، سوخت به آنان و پیشنهاد برنامه‌های مختلف برای تشکیل دولت باعث شده است نفوذ این جنبش در میان لبنانی‌ها بیشتر از قبل شود و این کاملا به ضرر منافع رژیم صهیونیستی است.

حضور بازیگران جدید ضد آمریکایی در صحنه سیاسی لبنان

۲) از طرفی دیگر این محافل صهیونیستی احتمال می‌دهند ادامه بحران در لبنان باعث شود پای چین یا روسیه به لبنان باز شود و این امر کنشگری و مداخلات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی بر اوضاع سیاسی و اقتصادی لبنان را تحت تاثیر قرار دهد.

مرکز تحقیقات رژیم صهیونیستی تمرکز خود را بر تحرکات روسیه در لبنان گذاشته و اعلام کرده است مسکو علاقه‌مند است نفوذ خود را در لبنان تعمیق بخشد خصوصا با توجه به حضور نظامی در سوریه، مسکو، دمشق و بیروت را از نظر امنیتی و اقتصادی درهم آمیخته می‌بیند.

چین و روسیه طی ماه‌های پیش سرمایه‌گذاری‌هایی در لبنان برای بازسازی بندر بیروت، تاسیس پالایشگاه نفت و ساختن زیرساخت‌های این کشور ارائه داده‌اند.

خطرناک‌ترین سناریو برای صهیونیست‌ها، ترس از جنگ با حزب‌الله 

۳) وبگاه صهیونیستی «والا» پیشتر در مطلبی نوشت: «سقوط لبنان، اسرائیل را به جنگ نزدیک می‌کند.»

سومین نگرانی رژیم صهیونیستی از بحران در لبنان، جنگ است؛ مقامات این رژیم از این می‌ترسند که با سقوط لبنان این رژیم با حزب الله وارد جنگ شود. تحقیقات اخیر محافل امنیتی لبنان مشخص کرد حزب الله چیزی حدود ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد که در صورت شروع درگیری با این رژیم می‌تواند روزانه ۳ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب کند.

زمانی که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه اخیر درگیر گروه‌های مقاومت غزه بود، ترس بزرگی به جان مقامات این رژیم افتاد، آن‌ها از مقابله نظامی با حزب‌ الله به وحشت افتاده بودند. زیرا از نظر مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی توانایی‌های مقاومت غزه معادل یک دهم حزب الله هم نیست، با این حال همان خمپاره و راکت‌های حماس را هم نتوانستند رهگیری کنند.

به دلیل ترس از درگیری با حزب‌ الله «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «آویگدور لیبرمن»، وزیر دارایی این رژیم طرح و سرمایه ساخت یک دیوار میان مرز مشترک رژیم صهیونیستی و لبنان را ارائه دادند تا در صورت بروز درگیری حزب ‎‌الله نتواند از راه زمینی اقدامات قابل توجهی را انجام دهد.

سخن پایانی

با توجه به نگرانی‌های موجود در اراضی اشغالی روند جهت‌گیری‌های رژیم صهیونیستی در خصوص بحران لبنان را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

اول اینکه رژیم صهیونیستی خواستار افزایش فشار بر لبنان است تا حزب الله را وادار به امتیاز دهی در زمینه‌ موشک‌های نقطه زنش کند. اما همزمان این رژیم معتقد است فشار بیش از حد به لبنان تاثیر عکس بر منافع صهیونیست‌ها گذاشته و در‌های این کشور را بر روی چین و روسیه باز می‌کند.

همچنین، کسانی که در ساختار رژیم صهیونیستی قرار دارند موافق فشار حداکثری بر لبنان‌‌اند، چون معتقدند بحران در لبنان می‌تواند به محبوبیت حزب الله در این کشور صدمه زند و محدودیت‎‌هایی را برای آن ایجاد کند.

بدون شک رژیم صهیونیستی جهت‌گیری مشخص و قاطعی درخصوص بحران لبنان ندارد، لبنان به مانعی در برابر تمامی پروژه‌های این رژیم تبدیل شده است و در حال حاضر صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه اقدامی برای مقابله با آن انجام دهند فقط سوار بر موج بحران اقتصادی لبنان شدند تا از این طریق دست کسانی که با جنایات آن‌ها مقابله می‌کنند را قطع کنند. گفتنی است، پس از انصراف سعد الحریری نخست وزیر مکلف از تشکیل کابینه آن هم پس از گذشت بیش از ۶ ماه، بن‌بست سیاسی در این کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
زیر دیوار میشه تونل کند و از راه تونل وارد فلسطین اشغالی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اگر اسراعیل از ترس حزب الله بیاد یک دیوار در مرز خودش بسازه ، مگه نمیشه این دیوار منفجر کرد؟
آخرین اخبار