احتمال انتخاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر مکلف لبنان

منابع آگاه خبر دادند در نشست رئیس جمهور لبنان با نمایندگان پارلمان احتمال انتخاب مجدد نخست وزیر اسبق برای تشکیل دولت وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، منابع سیاسی آگاه اعلام کردند که میشل عون، رئیس جمهور لبنان  قرار است روز دوشنبه با نمایندگان پارلمان این کشور درباره انتخاب جدید خود برای منصب نخست وزیری رایزنی کند و نجیب میقاتی، احتمالا نخست وزیر بعدی لبنان خواهد بود.

یک منبع آگاه به روزنامه انگلیسی زبان «دیلی لبنان» که نخواست نامش فاش شود، گفت: تماس‌های پشت صحنه بین احزاب مختلف سیاسی نشان داده است که نجیب میقاتی، نخست وزیر اسبق، محبوب‌ترین نامزدی است که برای تشکیل دولت جدید انتخاب می‌شود. 

گفته شده میقاتی کاندیدای مورد نظر از حمایت  نبیه بری، رئیس پارلمان و رئیس جنبش امل و  دیگر احزاب  لبنانی نیز برخوردار است.

چندی پیش، میشل عون در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: رایزنی‌های پارلمانی در موعد مقرر انجام خواهد شد و هرگونه درخواست احتمالی برای به تعویق انداختن آن باید موجه باشد.

سعد الحریری پس از گذشت نه ماه از انصراف دولت قبلی و چندین ماه از انتخاب او برای تشکیل کابینه و با وجود رایزنی ها و سفرهای مختلف به کشورهای متعدد، پنج شنبه گذشته استعفای خود را از مقام نخست وزیری مکلف دولت لبنان اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار