تازه‌های نشر؛

آثاری که در انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شدند

کتاب‌های «تنها راه رستگاری» و «صحنه تاریک است نورمی آید» از تازه‌های نشر انتشارات کتاب نیستان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب‌های جدیدی در انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ شدند، در اینجا به معرفی این آثار می‌پردازیم:


بیشتربخوانید


«تنها راه رستگاری»

کتاب «تنها راه رستگاری» اثر سید مهدی شجاعی امسال به چاپ نهم رسید. در این کتاب متن خطبه غدیر را به همراه ترجمه و مقدمه‌ای می‌بینیم در مقدمه اثر آمده است:

«به چه کمال و سعادتی می‌رسید انسان اگر به فرمان خدا و رسولش جان می‌سپرد و از شیطان بی‌صفت فریب نمی‌خورد و گندم را به ایمان مرجح نمی‌شمرد و از قامت در بهشت ولایت، محروم نمی‌گشت و بر خاکستر تباهی و ذلالت و مذلت نمی‌نشست؟ پاسخ صریح و آشکار خداوند متعال به این سؤال این است: «اگر که مردم پس از ارتحال پیامبر، سر می‌سپردند به ولایت علی، امیرالمؤمنین، من در‌های جهنم را می‌بستم و الی الأبد بسته نگه می‌داشتم.»

«صحنه تاریک است نور می‌آید»

کتاب «صحنه تاریک است نورمی آید» اثر محمد مهدی رسولی امسال به چاپ دوم رسید. در این اثر با هفت نمایشنامه به نام‌های «تیغ و ترنج»، «شب موش»، «کوی آفاق کجاست»، «چکه؛ صدای دریا»، «گرگون»، «گلگ بوم» و «یار بردار» مواجه می‌شویم. در هریک از نمایشنامه‌ها داستانی روایت می‌شود. برای مثال در نمایشنامه «تیغ و ترنج» درباره مجلس گردان و مطربی به اسم «دوست محمد» مواجه می‌شویم. او به دنبال خطایی که مرتکب شده است از مطربی دست برمی دارد و به دنبال کار دیگری می‌رود. در مسیر روایت فصلی از قصه زندگی اش باردیگر خود را بازمی یابد و به دنبال این است که خطایش را جبران کند.

«ضربان ذات»

کتاب شعر «ضربان ذات» اثر قربان ولیئی امسال به چاپ دوم رسید. این اثر یک مثنوی ۲۴۰ بیتی را دربرمی گیرد که نگاهی عاشقانه و عارفانه به واقعه عاشورا دارد. به عبارت دیگر این اثر را می‌توان تغزلی در قالب مثنوی برای امام حسین «ع» دانست. در بخشی از این کتاب شعر می‌خوانیم:

«خاک نه کربلا خرابات است
جلوه‌گاه تجلی ذات است
قبله‌گاه مدام مستان است
کعبه سرخ میپرستان است
شریان شریعت آنجا بود
به حقیقت، طریقت آنجا بود
خانقاه وجود آنجا بود
بارگاه شهود آنجا بود
راستین بود دست افشانی
در سماع مهیب ربانی»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار