معرفی کتاب؛

«از به» روایت نامه‌های خلبانان دوران دفاع مقدس

کتاب «از به» اثر رضا امیرخانی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ بیست و یکم رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «از به» اثر رضا امیرخانی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ بیست و یکم رسید. این اثر یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های دفاع مقدس هم به لحاظ فرم هم نوع نگاه است. در این اثر با نامه‌هایی مواجه می‌شویم که قهرمان‌های داستان میان یکدیگر رد و بدل می‌کردند. راوی قصه خلبان جانبازی است که باوجود ویلچرنشینی و از دست دادن پاهایش می‌خواهد پرواز کند. آن هم در جایی و در حالی که یک دندان پرکرده هم مانع از پرواز می‌شود. داستان با نامه‌های همسر این خلبان، دوستان خلبان و همسرانشان ادامه می‌یابد.


بیشتربخوانید


در این میان نامه‌های دیگری هم وارد می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به نامه دختری اشاره کرد که در دوران جنگ بنابر خواست معلمشان برای رزمندگان نوشته است. این نامه به دست خلبان جانباز می‌رسد. کم کم گره افکنی‌های داستان را می‌بینیم. خانواده این دختر در بمباران شهید شدند خلبان پس از سال‌ها می‌خواهد به او کمک کند آن هم درحالی که خودش به کمک نیاز دارد.

عنوان همه نامه‌ها یک «از» و «به» دیده می‌شود این عنوان‌ها تکلیف مخاطب را با نامه بعدی روشن می‌کند و داستان پیش می‌رود. امیرخانی در کتاب واقعیت زندگی آدم‌های قصه را روایت می‌کند آدم‌هایی که تصویری آرمانی و ناملموس از جنگ ندارند. نقطه برتری رمان را می‌توان واقع نگری آن در زمینه دفاع مقدس دانست.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار