ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۰۰ صنعتگر هنر‌های دستی و سنتی در استان همدان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: فرصت شغلی برای ۷۶۵ هنرمند صنایع دستی استان با صدور ۵۹۲ مجوز در سه ماهه نخست امسال ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،هاشم مظاهری معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۸۹ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۴۳۹ فقره پروانه تولید انفرادی، ۵۶ فقره کارت شناسایی و هشت مورد جواز تاسیس کارگاهی نیز صادر شده است.

او ادامه داد: بیشترین حجم مجوز‌های صادره در سه ماهه نخست امسال مربوط به شهرستان‌های ملایر و تویسرکان و کمترین مجوز‌ها نیز مربوط به شهرستان‌های رزن و درگزین است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه در روند بومی‌سازی و توسعه اقتصاد غیرنفتی و اقتصاد، حوزه صنایع‌دستی در دولت دوازدهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت، افزود: در تولید صنایع دستی، استان همدان رتبه دوم و در تولید مبلمان رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مظاهری با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۲ میلیون دلار صنایع دستی از استان همدان صادر شده است، گفت: تقویت کانون‌ها و خوشه‌های تولید صنایع دستی در روستا‌هایی از جمله اشترمل، جیجانکوه، حاجی‌آباد، توچغاز، می‌آباد، داویجان، حرم‌آباد و جوراب از دیگر اقدامات موثر انجام شده در این زمینه است.

او با یادآوری اینکه استان همدان دارای پیشینه تاریخی طولانی و صنایع دستی متعدد و منحصر به فرد است، اظهار داشت: از ۲۶۷ رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور، ۸۵ مورد در استان همدان فعال است که ضمن حفظ و احیای میراث نیاکان زمینه اشتغال بسیاری از مردم را نیز فراهم کرده است.


انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار