ابلاغ الکترونیکی 98 درصد اوراق قضایی در آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال، حدود ۹۸ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی دوشنبه‌ شب با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: بیش از ۹۸ درصد اوراق قضایی طی سال جاری شامل ابلاغیه، اخطاریه، احکام و احضاریه از طریق حساب کاربری افراد در سامانه ثنا از طریق پیامک انجام شده و نیازی به مراجعه ماموران ابلاغی به منازل یا محل کار افراد نبوده است.

او ادامه داد: با اجرایی شدن سامانه الکترونیک خدمات قضایی، سالانه از استفاده ۳.۵ تا چهار میلیون ورقه در سطح استان صرفه جویی شده و همزمان نیز دقت و سرعت انجام امور قضایی افزایش می‌یابد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: علاوه بر افزایش سرعت و دقت در ارسال اوراق قضایی از اعمال هزینه مازاد بر بیت المال، ترافیک، سوخت، مشکلات تحویل اوراق و سایر نواقص نیز جلوگیری شده است.

عتباتی با بیان اینکه امسال درصدد افزایش تعداد دفاتر قضایی در سطح آذربایجان غربی هستیم، اضافه کرد: شفاف‌سازی فرآیند‌های رسیدگی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده، رفع موانع اداری و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی از جمله مزایای بهره‌مندی از خدمات الکترونیک قضایی است.

خدمات الکترونیک قضایی یکی از سند تحول قضایی است که در راستای تسهیل و تسریع روند کار رسیدگی و دادرسی پرونده‌ها در محاکم قضایی طی چند سال گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.