افزایش امنیت و آرامش شهروندان ارومیه با؛

تشکیل شورای پیشگیری از تخلفات شهری در ارومیه

معاون دادگستری آذربایجان غربی گفت: با هدف افزایش امنیت و آرامش شهروندان، به زودی شورای پیشگیری از تخلفات شهری در ارومیه تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مجید عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: شورای پیشگیری از تخلفات شهری با هدف ایجاد افزایش امنیت و آرامش شهروندان ارومیه فعالیت خود را به زودی  آغاز می کند.

او که در جلسه برنامه ریزی آغاز به کار این شورا سخن می گفت، ادامه داد: شهر ارومیه تا ۵ کیلومتری حومه آن محدوده فعالیت شورای پیشگیری از تخلفات شهری خواهد بود و تمامی تخلفاتی که تا کنون موجب آزار و اذیت شهروندان و بر هم خوردن امنیت آن‌ها شده است ساماندهی خواهد شد.

عباسی ساماندهی دست فروشان، مقابله با تکدی گری، انتقال مشاغل مزاحم به مناطق تعین شده بیرون از شهر، جلوگیری از تغیر کاربری اراضی زراعی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و راه‌ها مواصلاتی، کنترل پدیده حاشیه نشینی و جلوگیری از ساخت و ساز‌های جدید، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، محدویت تردد کامیون‌های باری و احداث پارکینگ‌های مخصوص در ورودی شهر‌ها و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های اجرایی شورای پیشگیری از تخلفات شهری عنوان کرد.

در این جلسه هم چنین اعضاء کارگروه شورای پیشگیری از تخلفات شهری که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان می‌باشند پیشنهاد‌های خود در حوزه‌های تخصصی را با هدف کارایی بیشتر این شورا ارائه کردند.

شورای پیشگیری جلوگیری از تخلفات شهری ارومیه دومین شورای کشور پس از اردبیل است که فعالیتش را تا یک هفته آینده آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.