پیش بینی ۲۵۰ صندوق اخذ رای در میاندوآب

فرماندار ویژه میاندوآب از پیش بینی ۲۵۰ صندوق اخذ رای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسام شیرازه‌محبت فرماندار ویژه میاندوآب گفت: ۲۵۰ صندوق برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

حسام شیرازه‌محبت بیان اینکه از این تعداد ۳۸ صندوق به صورت سیار است، اظهار داشت: به تفکیک بخش‌های چهارگانه این شهرستان، در بخش باروق ۴۷ صندوق اخذ رای، در بخش بکتاش ۳۱، در بخش مرحمت‌آباد ۲۴ و در بخش مرکزی نیز ۱۴۸ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش باروق به جهت کم بودن جمعیت در بیشتر روستا‌های آن، بالاترین تعداد صندوق‌های سیار را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین به علت شرایط کرونا و افزایش تعداد روستا‌های واجد شرایط برگزاری انتخابات در این دوره، تعداد صندوق‌ها نیز نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در شهر میاندوآب هم ۲ صندوق سیار پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از این صندوق‌ها، برای کادر درمان بیمارستان عباسی (بیمارستان مبتلایان به کرونا) و بیمارانی که در قرنطینه خانگی بوده و تمایلی برای رای دادن دارند، اختصاص یافته است.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه صندوق سیار دیگر برای زندان و مراکز درمانی اختصاص دارد، گفت: همچنین در رابطه با صندوق‌های سیار روستایی، در بخش مرکزی ۶ صندوق سیار، در بخش بکتاش ۲ صندوق و در روستا‌های بخش باروق هم ۲۸ صندوق سیار پیش‌بینی شده است.

شیرازه محبت اضافه کرد: در این دوره از انتخابات روند برگزاری در شعبه‌های اخذ رای توسط ناظران بهداشتی در زمینه رعایت پروتکل‌ها رصد خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شهر میاندوآب برای تصاحب هفت کرسی شورا ۶۶ نامزد، در شهر چهاربرج برای پنج کرسی ۱۲ نفر، در شهر بکتاش برای پنج کرسی ۱۳ کاندید و در شهر باروق هم برای تصاحب پنج کرسی ۹ نفر باهم رقابت خواهند کرد.

در ۱۵۵ روستای میاندوآب انتخابات شورا‌ها برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه در ۱۵۵ روستای این شهرستان انتخابات شورا‌ها برگزار می‌شود، افزود: در روستا‌ها ۷۱۹ داوطلب باهم رقابت می‌کنند که ۱۳۲ روستا دارای سه عضو شورا و ۲۳ روستا هم دارای پنج عضو شورا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستاها، ۶ نفر داوطلب زن هستند، اضافه کرد: از مجموع نامزدهای این دوره، ۳۴۴ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، ۲۳ نفر کارشناسی ارشد، ۷۵ نفر لیسانس، ۳۶ نفر کاردانی، ۱۱۵ نفر دیپلم و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی است.

فرماندار ویژه میاندوآب‌ ادامه داد: بیشترین ترکیب سنی نامزدها در روستاها بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲ نفر دارای ۷۵ سال سن و ۵۴ نفر زیر ۳۰ سال هستند که ۴۰۱ نامزد شغل خود را کشاورزی‌ و در بیشتر موارد شغل خود را فرهنگی اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه در روستاها ۳۵ داوطلب سابقه ایثارگری دارند، گفت: ۱۴۷ نفر نیز دارای سابقه عضویت در دوره های قبلی شورهای اسلامی روستا را در کارنامه خود دارند.

شیرازه محبت اظهار داشت: در حوزه شهری شامل شهرهای میاندوآب‌، چهاربرج، باروق‌ و بکتاش نیز ۲۱ نفر ایثارگر، چهار نفر استاد دانشگاه، ۱۳ نفر کارمند، یک نفر پزشک، ۱۸ نفر فرهنگی، ۲ نفر وکیل و مابقی شغل خود را آزاد اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد کرد: از مجموع ۱۰۰ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی در چهار شهر این شهرستان نیز ۲ نفر دارای مدرک دکترا، ۳۱ نفر کارشناسی ارشد و ۵۸ نفر کارشناسی هستند.

وی افزود: در ترکیب سنی داوطلبان شوراهای شهر، هشت نفر زیر ۳۰ سال، یک نفر بالای ۶۰ سال، چهار نفر ۵۶ تا ۶۰ سال و مابقی بین ۴۰ تا ۵۵ سال هستند.

شیرازه محبت با بیان اینکه ۶ داوطلب‌ زن در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرستان میاندوآب حضور دارند، افزود: در دوره قبل ۱۰ درصد از داوطلبان عضویت در شورای شهر را بانوان تشکیل داده بودند که در این دوره به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: از شهر میاندوآب ۸۴ نفر برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی داوطلب شده بودند که صلاحیت ۱۲ نفر از آنان احراز نشد که از این تعداد ۲ نفر عضو فعلی شورای شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری میاندوآب‌ تشکیل شده است، گفت: در جلسه توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی شهر که با حضور اعضای شورای تامین و هیأت های نظارتی برگزار شد، موارد مربوط به رعایت قوانین تبلیغات اعم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه نصب پوسترهای تبلیغاتی تبیین شد و نامزدهایی که تخلف کنند، موارد رصد و مستند سازی خواهد شد و پس از انتخابات باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: ستاد ملی کرونا در ۱۵ بند موارد مربوط به سلامت و بهداشت تبلیغات را ابلاغ کرده است که مهم‌ترین آن عدم برگزاری نشست یا تجمع در مکان‌های مسقف، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی بین چهار تا هشت متر است ضمن آنکه در کنار آن مسوولیت به خطر افتادن سلامت افراد حاضر در میتینگ انتخاباتی به عهده کاندیداها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.