کشف بیش از پنج تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: پنج تن و ۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی امروز سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگاران، گفت: پنج تن و ۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان شناسایی و کشف شده است.

او افزود: همچنین در این مدت، تعداد سه هزار و ۵۱۳ نفر در آذربایجان غربی دستگیر شده اند.

سردار خرم نیا اضافه کرد: همچنین در سه ماه گذشته ۱۲۱ نفر قاچاقچی، ۱۱۹ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۵۶۰ نفر توزیع کننده، دو هزار و ۶۸۴ نفر معتاد دستگیر و ۳۸۴ نفر معتاد نیز به مراکز درمانی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت ۲۷ شبکه سازماندهی مواد مخدر در استان آذربایجان غربی شناسایی و منهدم شده است.

او با بیان اینکه ۱۳ قبضه سلاح جنگی نیز در سه ماه اول امسال در آذربایجان غربی کشف و ضبط شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ کیلو گرم مواد مخدر غیر دارویی نیز در استان آذربایجان غربی امحا شده است.

 سردار خرم نیا اضافه کرد: تعداد ۱۴۱ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت که در زمینه حمل مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان حلقه اتصال بین آسیا و اروپا است و با سه کشور  هم مرز است و شبکه‌های بین المللی و قاچاقچیان این راه را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب کرده اند، ادامه داد: نیرو‌ی انتظامی در کنار سپاه، مرزبانی و نیرو‌های امنیتی با هوشیاری کامل تمامی مرز‌های این استان را با اشرافیت کامل رصد می‌کنند و به هیچ جنبنده‌ای اجازه نخواهند داد تا از مرز‌ها وارد کشور ما شوند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: در سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد، تعداد ۶۹۵ نفر آموزش پیشگیری، ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶۴ برنامه رادیویی و ۳۰ هزار نفر دانش آموز این استان از طریق برنامه شاد آموزش دیده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.