معاون استاندار:

مرز‌های آذربایجان غربی برای خروج اتباع غیرمجاز بسته است

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرز‌های استان برای خروج اتباع غیرمجاز که از مرزهای کشور به صورت غیرقانونی وارد استان شده اند، بسته است و ممنوعیت‌ها در مرز با قدرت اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی امروز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی گفت: مرز‌های این استان برای خروج اتباع غیرمجاز که از جنوب شرق و شرق کشور به صورت غیرقانونی وارد استان شده اند، بسته بوده و ممنوعیت‌ها در مرز با قدرت اعمال می‌شود.

او  افزود: یکی از مشکلاتی که این اتباع در استان ایجاد می‌کنند، انتقال کرونا به شهروندان به ویژه در شمال استان است که از مردم این مناطق از جمله خوی، چالدران، ماکو و شوط می‌خواهیم که به آنان سکونت ندهند.

مصطفوی با اشاره به آغاز روند افزایشی شیوع کرونا در آذربایجان غربی اظهار داشت: خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ در این استان شروع شده و مردم باید برای جلوگیری از وخدمت اوضاع، موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: خوی، وضعیت قرمز دارد و ۱۲ شهر دیگر استان از جمله ارومیه در وضع نارنجی هستند که این امر، نامناسب بودن وضعیت را نشان می‌دهد.

مصطفوی بیان کرد: متاسفانه راعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در این استان پایین آمده است.

او اضافه کرد: وزیر بهداشت در سفر خود به این استان گفتند که در روز ۴۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر تزریق واکسن به صورت همگانی شروع شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: رسانه‌ها در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان بیماری کرونا باشند.

او  افزود: اصحاب رسانه باید با اطلاع رسانی مناسب در خصوص واکسن‌ها از جمله واکسن کوو برکت، مزیت‌های آن را به مردم اطلاع دهند.

دکتر علی‌احمد آقاپور مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بستری‌های روزانه در استان نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است، در ابتدای خیز پنجم کرونا قرار داریم و طبق بررسی‌ها سرعت انتقال خیلی بالا رفته است.

آقاپور افزود: در حال حاضر سرعت انتقال بیماری دلتا خیلی بالا رفته است که انتقال به ثانیه رسیده است و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.