غربالگری بیش از ۱۸ هزار و ۹۰۰ مسافر در مرزهای آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: تا امروز حدود ۱۸ هزار و ۹۱۳ مسافر توسط هلال احمر کنترل شده است.

امیر جعفرزاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی،در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با تشریح طرح مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا امروز عصر ساعت اول خرداد ماه، از ۶ مرز زمینی و هوایی استان ۱۸هزار و ۹۱۳ مسافر وارد استان شده اند.

او ادامه داد: در طی این مدت غربالگری، ۱۸ هزار و ۵۷۹ مورد تب سنجی، ۷ هزار و ۹۹۳ تست فوری، ۲۹۲ مورد مشکوک و ۳۲۶ مورد تست PCR در مرز‌ها انجام گرفته که توسط نیرو‌های هلال احمر غربالگری صورت گرفته است.

جعفرزاده افزود: در این طرح، ۴ هزار و ۲۹۸ بروشور به منظور اطلاع رسانی به مسافران درباره پیشگیری از بیماری کرونا و ۹۶۷ ماسک در میان مسافران ورودی در مرز‌ها توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: همه مسافرانی که قصد ورود به کشور از طریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی، مرز سرو، فرودگاه بین المللی شهید باکری، مرز تمرچین و مرز کیله توسط ۱۰۰۲ نفر به روز در تیم‌های مراقبتی هلال احمر استان آذربایجان غربی غربالگری می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.