مردم برزیل از استیضاح رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند

طبق آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده، ۵۴ درصد از مردم برزیل از طرح استیضاح رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، هفته گذشته، هزاران نفر در برزیل اعتراضاتی سراسری کردند و خواستار استعفای ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور شدند.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده دیتافولا (Datafolha) در روز شنبه، اکثر مردم برزیل حمایت خود را از طرح استیضاح ژائیر بولسونارو، اعلام کردند. گفته می‌شود این رئیس جمهور به فساد اداری متهم شده و  شکست او در مدیریت بحران کرونا باعث افزایش نارضایتی‌ها شده است.

نظرسنجی دیتافولا نشان داد که ۵۴ درصد از برزیلی‌ها از پیشنهاد مجلس عوام برزیل برای آغاز مراحل استیضاح بولسونارو حمایت می‌کنند، اما ۴۲ درصد مردم مخالف آن هستند.

بولسونارو همچنین متهم شده است که پس از اطلاع از وجود یک فساد عظیم در وزارت بهداشت اقدامی نکرده است و در خرید واکسن کرونا زد و بند‌هایی داشته است.

رسوایی‌ها فشار‌های زیادی بر رئیس جمهور برزیل آورده است و انتظار می‌رود انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برزیل با چالش‌هایی رو به رو باشد.

در نظرسنجی جداگانه‌ای که دیتافولا روز پنجشنبه منتشر کرد، ۵۱ درصد از برزیلی‌ها اظهار داشتند که آن‌ها بولسونارو را به عنوان رئیس جمهور قبول ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار