زخمی شدن ۲۱۰ فلسطینی در حملات نظامیان اشغالگر در کرانه باختری

در یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها درمناطق مختلف کرانه باختری اشغالی، ۲۱۰ فلسطینی زخمی و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اراضی اشغالی از شب گذشته ناآرم گزارش شده است و مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد درگیر‌ها و یورش سربازان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها بود. در موج جدید حملات نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان تاکنون ۲۱۰ فلسطینی زخمی و ده‌ها فلسطینی بازداشت شده اند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در درگیری‌های امروز در منطقه بیتا در جنوب نابلس، ۱۲۶ فلسطینی از جمله ۱۳ نفر با گلوله جنگی نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین همچنین از هدف قرار گرفتن یک خودرو آمبولانس با بمب و گلوله جنگی و زخمی شدن یک نیروی امداد از ناحیه سینه با گلوله پلاستیکی خبر داد. این نهاد پیشتر از زخمی شدن ۸۳ فلسطینی خبر داده بود.

این نهاد فلسطینی همچنین گزارش داد: در پی حملات اشغالگران صهیونیست به منطقه جبل صبیح در نابلس ۸۴ فلسطینی زخمی شدند.

خبرگزاری سند با انتشار تصاویری در صفحه کاربری خود نوشت: شماری از فلسطینیان با تجمع در جنین آزادی غسان السعدی، فعال فلسطینی را از دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان خواستار شدند.

خبرگزاری شهاب نیز با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود نوشت: شماری از جوانان فلسطینی خودروی آبپاش رژیم صهیونیستی را در شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی با مواد انفجاری هدف قرار دادند.

خبرگزاری شهاب همچنین اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی به بیمارستان المقاصد در شهرک الطور در قدس اشغالی یورش برده است و درگیری‌ها در محله بئر ایوب سلوان در جنوب مسجد الاقصی ادامه دارد.

همزمان با موج جدید جنایات رژیم صهیونیستی و تدوام اشغال و تخریب منازل فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری دبیر کل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست سیاست تخریب منازل فلسطینیان را متوقف سازد.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد، تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل از سیاست تخریب دارایی‌هایی فلسطینیان در روستای حمصه البقیعه در منطقه اغوار، کرانه باختری رود اردن، به شدت نگران است، این کار‌ها با قانون بین الملل در تضاد است و فرصت تشکیل کشور فلسطین را از بین می‌برد.

نظامیان رژیم اشغالگر دو روز پیش، برای هفتمین بار خانه‌های فلسطینیان را در منطقه حمصه تخریب کردند تا آنان را به ترک این منطقه وادار و در ادامه با هدف شهرک سازی اقامتگاه آنان را مصادره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار