رنگ قرمز وضعیت کرونایی دو شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری

طبق آخرین نقشه رنگ بندی کشور، وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های لردگان و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری از امروز قرمز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمجال و بختیاری گفت: موج جدید کرونا با فاصله کمی از موج قبلی در کشور آغاز شده است، برخی از متخصصان معتقدند که موج چهارم کرونا هنوز به پایان نرسیده و سویه‌های جدید عامل افزایش موارد ابتلا است.

شیرانی با بیان اینکه: میزان سرایت‌پذیری کرونای دلتا حدود ۶۰ الی ۷۰ برابر بیش‌تر از کرونای انگلیسی اسـت و بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند افزود:البته میزان مرگ و میر در این نوع ویروس نسبت به سایر جهش‌ها تفاوت چشمگیری ندارد.

شیرانی گفت: تب، آبریزش بینی و گلو درد از علائم شایع کرونای دلتا است.

او گفت: شیوع این ویروس در استان‌های جنوبی کشور آغاز شده و در حال سرایت به سایر استان‌ها است و حتی افرادی که واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه علت ابتلای ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی شرکت در مراسمات دورهمی خانوادگی است، عنوان کرد: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه همگان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۸۰ هزار دز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است گفت: در مراکز واکسیناسیون تجمیعی استان، نارضایتی و صف‌های طولانی نداشتیم، واکسیناسیون دز دوم افرادی که دچار وقفه در تزریق شده بودند نیز رو به پایان است.

شیرانی افزود: در حال حاضر دو هزار دز واکسن سینوفارم و آسترازنکا در چهارمحال و بختیاری موجود است که بلافاصله بعد از اعلام سراسری به گروه سنی ۶۵ سال به بالا تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار