رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

طی روز‌های آتی گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال برای دریافت واکسن کرونا فراخوان می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی روز‌های آتی گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال بر اساس اعلام کشوری برای دریافت واکسن کووید ۱۹ فراخوان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: همچنان گروه سنی بالای ۷۰ سال در دستور کار واکسیناسیون کرونا هستند و نوبت دوم واکسیناسیون برای کسانی که نوبت اول را دریافت نموده اند در حال انجام است.

او افزود: طی روز‌های آتی برنامه تزریق نوبت دوم واکسن کرونا این گروه نیز به اتمام خواهد رسید و گروه سنی جدید ۶۵ تا ۷۰ سال بر اساس اعلام کشوری برای دریافت واکسن کووید ۱۹ فراخوان می‌شوند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اگر چه وضعیت ۲۳ استان و ۹۲ شهر کشور به رنگ قرمز تبدیل شده است، اما خوشبختانه تاکنون وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان قرمز اعلام نشده است.

او با بیان اینکه عملا کشور وارد موج پنجم شیوع بیماری کرونا شده است ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر نقاط جنوبی کشور گرفتار هستند، شدت و سرعت بیشتر انتشار ویروس کرونا از نوع دلتا، زنگ خطر شیوع در همه استان‌های کشور به صدا درآمده است.

شیرانی گفت: در استان از ۱۰ روز گذشته روند کاهشی بیماری متوقف شده است، اما خوشبختانه تا امروز با افزایش چشمگیری رو به رو نبوده ایم.

او افزود: نشانه‌هایی از احتمال ورود بیماری به استان وجود دارد و نمونه‌هایی از کسانی که اخیرا از استان‌های جنوبی و کشور‌های خارجی مثل عتبات وارد استان شده اند جهت تشخیص نوع ویروس دلتا موسوم به کرونای هندی به تهران ارسال، اما مورد قطعی مثبت از این نوع ویروس تاکنون در استان گزارش نشده است.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به وجود ۳رکن، مردم، مسئولین و دانشگاه علوم پزشکی بعنوان ۳ رکن اصلی مدیریت اپیدمی کووید ۱۹، باید بطور هماهنگ و همدل برای عبور از موج پنجم و کوتاه‌تر کردن زمان آن تلاش کرد.

او ادامه داد: مهمترین رکن و مسئولیت متوجه مردم است و در حوزه کرونا رفتار اجتماعی تعیین کننده میزان گسترس بیماری کرونا است.

شیرانی گفت: در ستاد ملی کرونا با عضویت همه دستگاه‌های ذیربط وظایف هر دستگاه به تفکیک مشخص شده است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت و درمان با رصد دقیق، غربالگری و درمان مناسب، قرنطینه سازی، قرنطینگی معکوس، تجهیز آزمایشگاه ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به کنترل و مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ کمک می‌کند.

شیرانی در پایان گفت: با رفتار اجتماعی درست، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم این موج را برخلاف موج‌های قبلی با سرعت پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار