کرونای نوع دلتا در کمین جوانان و نوجوانان/ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرید

کرونای نوع دلتا بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و سرعت سرایت پذیری آن حدود ۶۰ تا ۷۰ برابر بیشتر از کرونای آلفا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: زمزمه‌های افزایش شیوع بیماری کرونا در استان شنیده می‌شود و موج جدید کرونا با فاصله کمی از موج قبلی در کشور آغاز شده است، برخی از متخصصان معتقدند که موج چهارم کرونا هنوز به پایان نرسیده و سویه‌های جدید عامل افزایش موارد ابتلا است.

او افزود: در موج چهارم بیماری کرونا با سویه آلفا یا همان کرونای انگلیسی مواجه بودیم که در این موج تعداد موارد بستری در یک روز به ۷۰۰ نفر رسید و حدود ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری نیز، خدمات سرپایی دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در موج چهارم بیماری کرونا با سویه آلفا یا همان کرونای انگلیسی مواجه بودیم که در این موج تعداد موارد بستری در یک روز به ۷۰۰ نفر رسید و حدود ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری نیز، خدمات سرپایی دریافت می‌کردند.

او گفت: میزان سرایت‌پذیری کرونای دلتا حدود ۶۰ الی ۷۰ برابر بیش‌تر از کرونای آلفا و ۱۲ برابر بیش‌تر از کرونای ووهان اسـت و این بیماری بیش‌تر جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند، اما میزان مرگ و میر در این نوع جهش ویروس نسبت به سایر جهش‌ها تفاوت چشمگیری ندارد.

شیرانی تصریح کرد: تب، آبریزش بینی و گلو درد از علائم شایع کرونای دلتا است و شیوع این ویروس در استان‌های جنوبی کشور آغاز شد و در حال سرایت به سایر استان‌ها است حتی افرادی که واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.

او اظهار داشت: اگر رعایت دستورالعمل‌های بعداشتی در بین مردم جدی گرفته نشود، هفته‌های آتی برای پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا زمان لازم است و این مسئله باعث فرسایشی شدن موضوع مبارزه خواهد شد.

شیرانی بیان کرد: باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه همگان قرار بگیرد.

او ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان، کیار و خانمیرزا در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند همچنین ورود و خروج از شهرستان‌های با وضعیت نارنجی ممنوع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.