سرپرست سازمان امور دانشجویان:

مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت‌های لازم در حوزه اچ اس‌ای برخوردارند

غفاری گفت: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند، اما لازم است در حوزه اچ اس‌ای همواره خود را به روز کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان در هشتمین و نهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در وزارت علوم از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند و این مراکز در شرایط کرونایی در صف اول فعالیت‌ها قرار داشتند.

وی افزود: ما تاکید داریم که مخاطره‌ها به حداقل برسد بنابراین برای تحقق این امر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها نقش اول را پیدا می‌کنند.

سرپرست سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که در حوزه اچ اس‌ای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد نیازمند بودجه نیست بکله بیشتر نیازمند توجه و دقت است.

 غفاری اظهار کرد: در حوزه اچ اس‌ای دانشگاه‌ها نیازمند همکاری تمامی مدیران هستیم تا بتوانیم در این عرصه برنامه ریزی دقیق و موثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند، اما لازم است در حوزه اچ اس‌ای همواره خود را به روز کنند.

در ادامه مجید صفاری نیا مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برنامه داریم در فرهنگستان علوم پزشکی در شهریورماه سمپوزیومی تحت عنوان بازگشایی مراکز آموزشی را برگزار کنیم.

وی از تشکیل کارگروه مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در حوزه اچ اس‌ای خبرداد و گفت: اولین جلسه این کارگروه تشکیل شده و موضوعات خوبی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم اضافه کرد: نرم افزاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در زمینه اچ اس‌ای در دست طراحی است که طراحی این نرم افزار نیز می‌تواند به دانشگاه‌ها در این عرصه کمک زیادی داشته باشد.

صفاری نیا اظهار کرد: برای اولین بار به صورت جدی پایش سلامت جسم دانشجویان را مورد بررسی قرار دادیم و درحال استخراج نتایج این پایش طی سه سال گذشته هستیم تا براساس این نتایج بتوانیم در حوزه سلامت دانشجویان برنامه ریزی کنیم.

در ادامه حمید کشوری رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: به دلیل بروز بیماری کرونا سال گذشته گردهمایی مدیران مراکز بهداش و درمان دانشگاه‌ها برگزار نشد و امسال هشتمین و نهمین گردهمایی باهم برگزار شد.

او عنوان کرد: این گردهمایی علی رغم مجازی بودنش نتایج خوبی برای مراکز بهداشت دانشگاه‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار