معاون رئیس جمهور افغانستان: سفر غنی به آمریکا پربار و سازنده بود

معاون اول رئیس جمهور افغانستان سفر اخیر اشرف غنی به آمریکا را بسیار پربار و سازنده ارزیابی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه طلوع نیوز، امرالله صالح، معاون رئیس جمهور افغانستان سفر او به آمریکا را بسیار سازنده توصیف کرد.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه گفت: سفر دو روزه اشرف غنی به آمریکا بسیار پربار بود و در طول اقامت کوتاه هیات افغانستانی در واشنگتن دستاورد‌های قابل توجهی حاصل شد.

صالح در بیانیه‌ای ۱۰ مورد را به عنوان دستاورد‌های اصلی سفر غنی به آمریکا برجسته کرد. او گفت: هدف اصلی سفر رئیس جمهور به آمریکا تقویت روابط با آمریکا پس از خروج ارتش این کشور از افغانستان و ایجاد شفافیت بیشتر در مورد گستردگی همکاری‌ها بود.

معاون غنی افزود: بحث در مورد راه‌های اجرا و استفاده موثر از کمک‌های امنیتی، دفاعی، توسعه و کمک‌های بشردوستانه آمریکا انجام شد. او گفت این هیات در مورد پیچیدگی‌های روند مذاکرات صلح از دیدگاه جمهوری اسلامی افغانستان رایزنی کرده است.

صالح افزود: در این سفر هیات افغان بر اهمیت عملکرد اصولی و قانونی جمهوری افغانستان در دفاع از خاک و حاکمیت کشور تأکید کرد. او گفت رئیس جمهور غنی بار دیگر تأکید کرد که افغانستان به تصمیم آمریکا در زمینه عقب نشینی کامل نیروهایش از کشور احترام می‌گذارد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور، حامد الله محبی، مشاور امنیت ملی و محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه، غنی را در این سفر همراهی می‌کردند. غنی و هیات همراه او با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور و شمار زیادی از قانونگذاران این کشور از جمله میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا دیدار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار