طالبان: بمباران ولایت‌های افغانستان را از سوی آمریکا محکوم می‌کنیم

جنبش طالبان اعلام کرد اقدام آمریکا در بمباران ولایت‌های افغانستان را محکوم می‌کند.

به گزارش به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جنبش طالبان در سخنانی اقدام نیرو‌های آمریکایی در بمباران شماری از ولایت‌های افغانستان را محکوم کرد.

طبق اعلام الجزیره، جنبش طالبان اعلام کرد: نیرو‌های خارجی باید به دنبال توجه به مسأله خروج از افغانستان باشند؛ نه درگیر شدن در جنگ.

طالبان در ادامه افزود: ما نیرو‌های آمریکایی را مسئول پیامد‌های این بمباران و مسائل پیرامونی آن می‌دانیم.

ظهر امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که در حملات پهپادی نیرو‌های آمریکا به شمال افغانستان چند تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی به خبرنگار الجزیره اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی حملاتی را علیه طالبان در استان‌های بغلان و قندوز واقع در شمال افغانستان صورت دادند. در این حملات که مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف قرار داد، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

یک مقام دفاعی آمریکایی به شبکه فاکس نیوز گفت که ارتش آمریکا دو حمله پهپادی را علیه مواضع طالبان در شمال افغانستان آغاز کرده است. این حملات ساعاتی قبل از دیدار اشرف غنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد ۳۵ نیروی طالبان از جمله سه فرمانده اصلی این گروه، در حملات هوایی در قندوز کشته شدند. آمریکا در حالی همچنان به عملیات نظامی در افغانستان ادامه می‌دهد، که از مدت‌ها پیش وعده خروج نیرو‌های خود از این کشور را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار