از حال و هوای تبلیغات نامزد‌ها تا هشدار‌ها درباره شیوع کرونا در تجمع‌های انتخاباتی

خبرهایی از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آخرین خبرها از ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این بسته خبری بخوانید.

حال و هوای شهرها انتخاباتی‌تر شده است
ستاد‌های فعال‌تر شده‌اند، پوستر‌ها و بنر‌های نامزد‌ها نیز در نقاط مختلف دیده می‌شوند، صدای موسیقی هم از برخی ستاد‌ها شنیده می‌شود که این گونه می‌خواهند جلب نظر کنند.

با توجه به شرایط کرونایی و الزام ستاد‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از شلوغی ستاد‌ها مانند دوره‌‍‌های قبل خبری نیست، اما با این وجود برخی ستاد‌ها تا حدودی شلوغ هستند. برخی هم در پیاده رو‌ها و کوچه‌ها با فاصله صندلی گذاشته‌اند و هواداران کم و بیش آنجا حضور دارند.

بازار داغ ارائه فهرست

در حالی که به روز انتخابات نزدیک می‌شویم بازار فهرست دادن نامزد‌های انتخابات شورای شهر به ویژه در مرکز استان داغ شده است. فهرست‌هایی که عناوین مختلف را برای خود انتخاب کرده‌اند. برخی فهرست‌ها ۷ تایی هستند و یک فهرست هم ۱۴ تایی.
شورای شهر بوشهر ۹ عضو دارد.

معرفی نامزدها در فضای مجازی

پایگاه‌های اینترنتی و کانال‌های اطلاع‌رسانی استان این روز‌ها محلی برای معرفی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر شده‌اند. نامزد‌ها با معرفی برنامه‌هایشان در این پایگاه‌ها به دنبال جلب آراء مردم هستند.

از سوی دیگر مطالبی در خصوص مشکلات شهری یا ارائه راهکار برای بهبود اوضاع شهر‌ها با نام این نامزد‌ها منتشر می‌شود و نامزد‌ها سعی دارند با این کار نشان دهند کارشناسانه به مسائل می‌نگرند.

خط و نشان استاندار بوشهر برای ستادهایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

استاندار بوشهر گفت: بزرگ‌ترین خاستگاه بیماری کرونا تجمعات است که باید از برپایی تجمعات به‌ویژه برای تبلیغات نامزدها جلوگیری شود در غیر این صورت هر ستادی که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکند با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مهروموم می‌شود.

عبدالکریم گراوند تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد نامزدهای شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید کمک کنند تا سلامت مردم و خانواده‌ها تهدید نشود زیرا بی‌تفاوتی در این عرصه زمینه گسترش موج پنجم کرونا را فراهم می‌کند.

سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر هم تجمع مردم در جریان تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی را نگران‌کننده خوانده و گفته است، رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تبلیغات نامزد‌های انتخابات زمینه شیوع موج پنجم ابتلا به کرونا را فراهم کرده است.

رقابت ۶۴ نامزد انتخابات در شوراهای شهر گناوه و ریگ

فرماندار گناوه گفت: ۵۴ نفر در شهر گناوه و ۱۰ نفر در شهر بندرریگ برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی این شهرها با هم رقابت می‌کنند.

غلامرضا مهرجو با درخواستن از نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی برای رعایت قانون، افزود: با وجود اعلام شیوه‌نامه‌ها و قوانین، شاهد حرکت‌هایی مانند نصب تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی نامزدها در مکان‌هایی که نصب تبلیغات ممنوع است بوده‌ایم که همه این موارد نقض آشکار قانون است.

او  ادامه داد: نامزدهای شورای شهر که آثار تبلیغاتی را در مکان‌های غیرمجاز نصب کرده‌اند برای جمع آوری آن اقدام کنند در غیر صورت دستگاه‌های متولی اقدام خواهند کرد و در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها لحاظ خواهد شد.

فرماندار گناوه  بیان کرد: با توجه به تعداد شعب اخذ رای در شهرستان هر نامزد فقط مجاز به داشتن ۱۰ نماینده است و نامزد‌ها برای وارد کردن اطلاعات نمایندگان خود در سامانه تا ۲۳ خرداد فرصت دارند آن‌ها را به فرمانداری معرفی کنند.

مهرجو تاکید کرد: راهبرد هیات اجرایی و ناظرین انتخابات در شهرستان، قانون مداری، رعایت اصل بی طرفی، اخلاق مداری و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات است و هر کسی که با رای مردم برگزیده شود برای ما مورد احترام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.