راه‌اندازی و تکمیل مرکز فسیل‌شناسی زمینه مساعدی برای توسعه علمی و پژوهشی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:با راه‌اندازی و تکمیل مرکز فسیل‌شناسی زمینه مساعدی برای توسعه علمی و پژوهشی در حوزه تنوع زیستی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:تاکنون حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث مرکز فسیل و دیرینه‌شناسی مراغه هزینه شده، اما تکمیل آن پس از ۱۵ سال توقف نیازمند تخصیص بودجه ملی است.

او با بیان اینکه پیشینه تاریخی و فرهنگی مراغه پشتوانه بزرگی برای توسعه علمی در منطقه است  افزود:این شهرستان به عنوان بهشت فسیل‌شناسی دنیا در مجامع جهانی مطرح بوده و از این‌رو تکمیل مرکز فسیل‌شناسی مراغه گام مهمی برای توسعه تحقیقات زیستی و حضور محققان ملی و بین‌المللی است.

او اضافه کرد: تخصیص ردیف بودجه برای تکمیل این مرکز تحقیقاتی از جمله اقداماتی بوده که در یک سال اخیر با پیگیری‌های نماینده این شهرستان و سازمان محیط زیست در حال انجام است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه افزود: هم‌اکنون شهرستان مراغه در حال تبدیل شدن به شهر موزه‌هاست و برای ایجاد و راه‌اندازی موزه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، شهرداری و نان با توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فسیل ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار