معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه

جاذبه‌های گردشگری مراغه میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نوروز فصل سفره، سفر به جا‌های دیدنی سفر به مراغه شهر گنبد‌های تاریخی. گردشگرانی که با آمدن به این شهر می‌توانندبا فرهنگ، تمدن و معماری عصر سلجوقیان و ایلخانان بیشتر آشنا شوند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه

حمیدی یکی از گردشگرانی که به مراغه سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:وقتی اینجا آمدم متوجه شدم که مراغه یک زمانی پایتخت کشور ایران بوده است.

طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه در گفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:گنبد سرخ مراغه قدیمی‌ترین بنا در کشوره که با تلفیق آجر و کاشی ساخته شده است. معماری که سبک آذری نام گرفته و برای اولین بار در این بنا بکار رفته است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه

وی افزود:در آستانه ۹۰۰ سالگی گنبد سرخ مراغه واقع شده ایم و از نظر مستشرقین این بنا شاهکار معماری آجری جهان است.

طالبی گفت:برج استوانه‌ای مدور و گنبد ۱۰ ضلعی کبود در مراغه با آجر کاری هندسی و کاشیکاری متنوع از بنا‌های بی نظیر دوره سلجوقیان در کشور به حساب می‌آید.

وی افزود:رصد خانه تاریخی مراغه به عنوان اولین دانشگاه جهان نیز شناسنامه فرهنگ و نجومی کشورمان محسوب می‌شود.

کامیاب گردشگری که از تهران به مراغه سفر کرده درباره ویژگی‌های این رصد خانه تاریخی مراغه گفت:وقتی از رصد خانه تاریخی مراغه بازدید کردم منحصر به فرد بودن آن را دریافتم. مکانی که قبلا محل تجمع دانشمندان بزرگ بسیاری بوده است.

وی افزود:جادارد مسئولان شهرستان مراغه توجه بیشتری به این مکان تاریخی، علمی و دیدنی داشته باشند و در محافظت از آن بکوشند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه

طالبی گردشگری که کرج به مراغه سفر کرده است نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:از موزه مراغه بازدید داشتم که برایم بسیار جالب بود.

وی افزود:این موزه تنها موزه عصر ایلخانی در ایران است که فرهنگ و تمدن ۱۰۰ ساله آن را در خودش جای داده است.

به گفته طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه آثاری که مربوط به دوره ایلخانی هست از کل کشور جمع آوری شده است و در این موزه نگهداری می‌شود.

رستمی معاون فرنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزگفت:این شهر با سبقه تاریخی که دارد و با آثاری که در فهرست میراث فرهنگی ثبت کرده، آثار حفاظتیش قریب به ۵۰۰ اثر است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه

وی افزود:معبد مهر روستای ورجوی مراغه، موزه فسیل، موزه سنگ نگاره ها، کوه سهند به عنوان عروس کوه‌های ایران، طبیعت سد علویان و روستای صوفی چای از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.