در بسته انتخابات ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

شمارش معکوس برای رسیدن به روز سرنوشت ساز انتخابات

مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات شورا‌های شهر و روستا در خوزستان را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انتخاب حق هر فردی است و انتخابات فرصتی است برای عموم مردم تا فرد اصلح، مدیر و مدبر را برای اداره امور شهری و رفع مشکلات آن تعیین کنند، تا ۲۸ خرداد ماه و رفتن پای صندوق‌های رای و انتخابات اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا فقط ۱۰ روز باقیمانده است.

۱۷ نفر از داوطلبان شورای شهر اهواز تایید صلاحیت شدند

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز گفت: از ۱۱۱ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر اهواز که صلاحیت آن‌ها از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت رد شده و به هیات نظارت مرکزی اعتراض کرده بودند، فقط ۱۷ نفر مورد تایید قرار گرفت.

او افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین ۲۰ نفر از داوطلبان را که قبلا در هیات اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان و استان، تایید صلاحیت شده بودند، رد کرده است.

عالمی نیسی بیان کرد: تا این تاریخ، از میان اعضای شورای شهر فعلی اهواز که از سوی هیات نظارت خوزستان رد صلاحیت شده بودند، فقط رییس فعلی شورای اسلامی شهر اهواز توسط هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شده است و آگهی نهایی داوطلبان انتخابات شورای شهر به همراه کد آن‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده از سوی فرمانداری اهواز منتشر می‌شود.

دایر شدن ستاد‌های تبلیغاتی از سوی نامزد‌های انتخاباتی بلامانع است

عدنان غزی فرماندار شوش گفت: براساس ابلاغیه مورخ ۱۱ خردادماه ستاد انتخابات کشور در خصوص دستوالعمل تبلیغاتی کاندیدا‌های انتخاباتی، استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ ×۱۰۰ سانتی متر ممنوع است.

او افزود: استفاده از هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد، نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو‌های سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد تبلیغاتی انتخاباتی، فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزد‌های انتخاباتی در حیطه مسئولیت خود و تبلیغ علیه نامزد‌ها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان نیز ممنوع است.

غزی بیان اظهار داشت: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها بر روی وسایل نقلیه شخصی و املاک خصوصی با رضایت مالکان یا متصرفان بلامانع است.

رئیس ستاد انتخابات شوش گفت: پاره نمودن و معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق و یا نصب شده باشد ممنوع است و مطبوعات و نشریات باید ضمن انعقاد قرارداد کتبی در انتشار هرگونه مطلب در مورد نامزد‌ها با دقت و مستند منتشر نمایند که بعدا از سوی رقبای انتخاباتی دچار مشکل نشوند.

فرماندار شوش و با بیان اینکه هرگونه استقبال، برگزاری جلسه در اماکن مسقف در سطح شهر‌ها ممنوع است، تصریح کرد: هر یک از نامزد‌های شورا‌های اسلامی می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی، یک ستاد تبلیغات انتخاباتی جهت ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی خود دایر کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرداران مکلف به تعیین محل جهت الصاق آثار تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی هستند و شایسته است نامزد‌های انتخاباتی در جهت رعایت مسائل بهداشتی و جلوه‌های مبلمان شهری همکاری لازم را با شهرداری‌ها داشته باشند.

مطالبه مردم مبارزه با فساد و رانت‌خواری باشد

سعید شاکریان عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مطالبه مردم مبارزه با فساد است و همه خواهان مبارزه با فساد و نابسامانی مالی و رانت‌خواری هستند؛ بنابراین برای ایجاد اصلاح وضع موجود و مبارزه با خواری باید مردم به نامزدی سالم و دارای کارنامه روشن رأی دهند.

او افزود: نامزدهای ریاست جمهوری برای مبارزه با فساد باید برنامه دهند و لازم است در انتخاب مسئولان ستادها خود دقت کنند و اجازه ندهند که افراد مسئله‌دار به بدنه تشکیلاتی این نامزدها نفوذ کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت بیان کرد: در این دوره از انتخابات شاهد هستیم که بسیاری از افراد که گاهی متصل به کانون‌های قدرت و ثروت هستند برای نامزدها ستاد می‌زنند و برای آنها تبلیغ می‌کنند که این نفوذ افراد دارای فساد برای دولت آینده خطرناک است، همچنین برای مبارزه با فساد که امروز در کشور لانه گزینی کرده است، دولت آینده باید طرح ویژه داشته باشد.

رئیس ستاد گفتمان مبارزه با فساد آیت الله رئیسی در خوزستان گفت: این ستاد در سطح کشور در حال فعالیت است و دنبال احیا گفتمان مبارزه با فساد در کشور است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: دولت آینده باید ضد فساد و بدون تعارف به جنگ با ناکارآمدی برود و اساتید دانشگاه برای چابک سازی دولت آماده ارائه طرح و برنامه هستند.

همه ما در انتخابات اثرگذاریم

سید عابدین طباطبایی فرماندار هفتکل گفت: به واسطه اشرف مخلوقات بودن انسان، او از آغاز حیات در حال انتخاب کردن و انتخاب شدن است.

او با اشاره به اینکه تمام زندگی انسان متاثر و وابسته به انتخاب‌های او است، افزود: انتخاب‌های انسان هم جنبه فردی و هم اجتماعی دارد و بعضی از این انتخاب‌ها هم زندگی خود فرد و هم جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طباطبایی با تاکید بر اهمیت انتخاب در حوزه سیاسی اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ هستیم، انتخاب ما سرنوشت ساز بوده و اگر پشت آن آگاهی نباشد، به جامعه و مردم آسیب وارد می‌شود چرا که همه ما در انتخابات اثرگذاریم.

فرماندار هفتکل تصریح کرد: شهرستان هفتکل جزو اولین‌ها بوده و فرهنگ آن مثال زدنی است از مردم عزیز این دیار می‌خواهیم تا طبق فرامین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند تا خودشان در سرنوشتشان دخیل بوده و اجازه دخالت در کشور را به بیگانگان ندهند و آینده‌ای روشن را برای کشور رقم بزنند.

رای دادن بزرگترین فریاد اعتراضی به وضع موجود است

سرهنگ بهمن شهریاری معاون سیاسی سپاه استان خوزستان در همایش «نهضت روشنگری بسیج اقشار و متخصصین» گفت: خسارت‌های اکنون به دلیل «نفوذ لیبرال ها» در انقلاب بوده و رای دادن بزرگترین فریاد اعتراضی به وضع موجود است.

او انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را دفاع از حرم خواند و افزود: حاج قاسم می‌گوید که ایران حرم است و دفاع از این حریم نیز واجب است ضمن آنکه او تنها به جنگ نمی‌رفت بلکه گروه تشکیل می‌داد و سپس راهی میدان می‌شد و پیروزمندانه باز می‌گشت.

سرهنگ شهریاری با تاکید بر اینکه دفاع در همین میدان باعث شده اکنون عربستان منت دیپلماسی ما را در عراق می‌کشد، بیان کرد: ما نیز نباید به تنهایی برای دفاع از حریم برویم و ۴ سال زخم زبان بشنویم، بلکه دیگران را با خود همراه سازیم، زیرا مریم رجوی می‌گوید «ما باید بمیریم اگر در سال ۱۴۰۰ این انقلاب با رای بالای ۵۰ درصد به ثمر بنشیند»

معاون سیاسی سپاه استان خوزستان با اشاره به این مسئله که عده‌ای ادعا دارند، دولت «تدارکاتچی» است، اظهار داشت: اگر دولت تدارکاتچی باشد، پس چرا ۹۳ درصد بودجه دست آن است و استاندار‌ها نیز رئیس دولت تعیین می‌کند؟

همچنین در این همایش سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: ما نمی‌گوییم به چه کسی رای بدهید بلکه معتقدیم اگر از وضعیت فعلی که محصول رای دیروز است، ناراحتید باید فکری بکنید.

حضور مردم در صحنه انتخابات نا امیدی دشمنان را به همراه دارد

سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: مردم ایران می‌دانند مشارکت در انتخابات بسیار مهم بوده و حضور در صحنه انتخابات از دید دشمنان ما حائز اهمیت است و بسیجیان برای کمک به مشارکت مردم همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه بسیجیان برای امنیت انتخابات دوباره تجدید میثاق کردند که پر انرژی وارد صحنه شوند، افزود: ان شاءالله با حضور همه مردم در صحنه انتخابات که یک جنگ تمام عیار با دشمنان ایران اسلامی است بتوانیم حماسه‌ای بزرگ در روز ۲۸ خرداد ماه رقم بزنیم.

سردار شاهوار پور در ادامه بیان داشت: مشارکت همه جانبه مردان و زنان و تمامی قومیت‌ها در امر انتخابات مایه امید برای ایران اسلامی است و نا امیدی دشمنان قسم خورده ما را رقم می‌زند.

حضور حداکثری اقشار بسیجی در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: همایش نهضت روشنگری بسیج اقشار با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در اهواز برگزار شد و همه اقشار بسیجی شور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه داشته باشند.

او بیان داشت: ان شاءالله هماهنگی‌های لازم برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های اخذ رای انجام شود و بتوانیم شاهد حضور همه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا باشیم.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا شمشیر‌ها را از غلاف کشیده و به میدان آماده است، تصریح کرد: این یک واقعیت غیر قابل انکار است، آنهادندان‌ها را می‌فشارند تا با حضور کم رنگ و رای ندادن به جبهه انقلاب اسلامی دوباره فشار و سختی‌ها را بیش اعمال کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: دشمنان ایران اسلامی می‌خواهند تحریم‌ها را اعمال کنند، اما مردم ما مانند همیشه ان شاءالله با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات دنیا را متحیر خواهد کرد تا با ایجاد تغییر و تحول گام بعدی جامعه اسلامی و حرکت به سمت آن است رقم بخورد.

انتخابات یک فرصت بوده تا فکر و نیروی جدید سرکار بیاید

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات یک فرصت است که باعث می‌شود یک فکر ایده و نیروی جدید سرکار بیاید که این باعث دلگرمی مردم می‌شود و از بستر فضای مجازی برای امیدواری دادن به مردم و دعوت آن‌ها به حضور در انتخابات استفاده شود.

او در ادامه بیان داشت: دشمنان ایران فکر می‌کنند برای مدیریت دنیا مهمترین مکان خاورمیانه است و در بهترین نقطه خاورمیانه کشور ایران قرار دارد، اما اکنون تنها مساله آن‌ها کشور ایران نیست، بلکه تفکر و روشی که مردم در پیش گرفته و ندای استقلال طلبی و آزادیخواهی آن‌ها از شرق تا غرب ملت‌های آزادیخواه و مستضعغان جهان را در بر گرفته است.

حسنوند با بیان اینکه نماد اقتدار کشور پشتوانه مردمی است، افزود: دشمن هر روز در حال آزمایش کردن طرح‌ها و نقشه‌های خود است. شبیخون فرهنگی و کار رسانه‌ای هم با سرعت و قدرت در حال انجام است بلکه با فشار حداکثری که از طریق تحریم‌ها به مردم وارد کرده اند، آن‌ها را تسلیم کنند، و امروز اخرین هدف آن‌ها انتخابات و پشتوانه مردمی نظام است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند هرکس نفوذ کلامی دارد استفاده نماید ما رهبر را با هرچشم نگاه کنیم. چه به عنوان، ولی امر، چه به عنوان رهبر و پیشوا و چه به عنوان فرمانده و مقتدا، تبعیت و پیروی از ایشان از اوجب واجبات است.

این مقام مسئول ادامه داد: وظیفه ما این است که در نحوه ارایه خدمات مطلوب عمل کنیم و تکریم جامعه در صدر اولویت‌ها باشدنه تنها مدیران بلکه تمام کادر ادارات باید این را وظیفه همیشگی خود بدانند.

اختصاص یک شعبه اخذ رای جهت بیماران کرونایی در بهبهان

یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ رای برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: یک شعبه اخذ رای ویژه بیماران کرونایی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در شهرستان فراهم شده است، افزود: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری ۱۵۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رای پیش بینی شده است.

زمانی اصل بیان داشت: با توجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تعداد شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه یک شعبه اخذ رای ویژه بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان‌های بهبهان پیش بینی شده است.

فرماندار بهبهان تعداد افراد واجد شرایط در بهبهان را ۱۴۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۸۰۰ نفر رای اولی هستند و امیدواریم با حضور حداکثری مردم و مشارکت آنها، شاهد برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در شهرستان باشیم.

وظیفه شرعی همه مسئولان و مردم حضور در انتخابات است

جهانگیری فرماندار اندیمشک گفت: بیش از ۴۰سال است که دشمنان ایران اسلامی چشمشان و امیدشان به این است که مردم پای صندوق‌های رای نیایند، اما مردم انقلابی ایران همواره در کنار و پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده اند و در انتخابات ۲۸خرد نیز با حضور پررنگ خود دشمن را مایوس خواهند کرد.

او افزود: وظیفه شرعی همه مسئولان و مردم حضور در انتخابات است، زیرا با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح سرنوشت خود و ۴ سال آینده کشور را رقم می‌زنیم و طی چند سال اخیر در جهت رضایتمندی مردم اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در شهرستان صورت گرفته است.

جهانگیری بیان داشت: احترام به ارباب رجوع و انجام امورات مردم در دستور کار مدیران باشد و مدیران از هیچ کوششی در جهت رضایتمندی مردم کوتاهی نکنند و تمهیدات بهداشتی در جهت رعایت اصول بهداشتی در تمام حوزه‌های اخذ رای در شهرستان صورت گرفته و در تمام شعب نمایندگان بهداشت حضور دارند و بر روند اجرای نکات بهداشتی نظارت خواهند کرد.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: استامپ و اثر انگشت از انتخابات ۲۸خرداد حذف شده و در جهت دسترسی راحت مردم به شعب اخد رای و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شعبه‌های اخذ رای در شهرستان ۱۲ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.