در بسته انتخابات ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

انتخابات ۱۴۰۰، صحنه نقش آفرینی مردم برای تعیین سرنوشت

مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات شورا‌های شهر و روستا در خوزستان را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۲۸ خرداد امسال، روزی مهم برای مردم همه شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور است، همان روزی که قرار است با شرکت در انتخابات و رفتن پای صندوق‌های رای و نقش بستن مهر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نقش خود را برای نشاندن مسئولان اصلح و مدبر بازی کنیم.

بیماران کرونایی در دزفول پای صندوق‌های رای می‌روند

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در این شهرستان فراهم شده است، گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری ۳۹۲ شعبه ثابت و سیار اخذ رای تعیین شده است.

او افزود: با توجه به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تعداد شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه یک شعبه اخذ رای ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول مستقر مستقر خواهد شد.

فرهمندپور تعداد افراد واجد شرایط در دزفول را ۳۲۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۳۰ هزار نفر رای اولی هستند و امیدواریم با حضور حداکثری مردم و مشارکت آنها، شاهد برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در شهرستان باشیم.

در شرایط کنونی باید وحدت ملی حفظ شود و قدرت ما ارتقاء یابد

نبوّتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها مبحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در شرایط کنونی باید وحدت ملی را حفظ و قدرت ملی ما ارتقا یابد و آمادگی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی با حضور حداکثری مردم افزایش پیدا کند.

او بیان داشت: ایجاد شرایط برگزاری انتخابات سالم و تبیین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات از وظایف ما است و در خصوص انتخابات و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات باید سریع‌تر از دشمنان اقدام کنیم و از موضع دفاعی خارج شویم و راهکار‌های برگزاری انتخابات سالم را دنبال کنیم.

نبوتی تصریح کرد: ۲۰۰ داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی در شهر ایذه و دهدز شرکت کردند که در مجموع ۱۶۲ داوطلب تایید شد و در بخش مرکزی، سوسن و دهدز به ترتیب ۸۶۳ نفر، ۲۸۲ نفر و ۳۲۰ نفر شرکت کردند که در بخش مرکزی ۷۱۴ نفر، بخش سوسن ۲۶۳ و در بخش دهدز ۳۰۲ تایید صلاحیت شدند.

سرپرست فرمانداری ایذه ادامه داد: ۲۴۰ روستا از مجموعه روستا‌های ثابت و عشایری واجد شرایط برای برگزاری شورای روستا در شهرستان وجود دارد و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در سطح شهر و روستا‌های ایذه جود دارد که تعدادی از آن‌ها سیار و تعدادی به صورت شعب پروازی هستند و در مجموع ۷۳۲ کرسی عضویت در شورای روستا وجود دارد که ۲نامزد برای هر کرسی رقابت و همچنین تعداد ۱۲ کرسی عضویت در شورای شهر ایذه و دهدز وجود دارد که ۱۶ نفر برای هر کسی رقابت می‌کنند.

امیدواریم بر خلاف تحلیل‌ها شاهد انتخابات مبهوت کننده باشیم

حجت الاسلام و المسلمین سید قدرت الله ناصری امام جمعه بهبهان گفت: علی رغم آنکه بر اساس پیش بینی‌ها و تحلیل‌ها انتظار می‌رود که حضور مردم در انتخابات کم باشد، امید است که مردم با حضور خود همگان را حیرت زده کنند.

او با اشاره به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۸، افزود: حوادث آبان همان سال بود که آمریکا را برای چنین اقدامی جسور کرد و دولت ترامپ دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری ادامه داد: حضور گسترده مردم در مراسم خاکسپاری سردار شهید همگان را مبهوت و موجب شد تا معادلات غربی‌ها بهم بریزد و در حقیقت مردم با این اقدام مهر تایید بر نظام زدند.

امام جمعه بهبهان اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین و بزرگترین رویداد سیاسی سال است که در صورت کاهش مشارکت شهروندان، شاهد تیز شدن دندان دشمنان برای مقابله با ایران خواهیم بود و امید است مردم با حضور پر شور خود حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید قدرت الله ناصری در خصوص برخی از رفتار‌های مردم و همچنین ایجاد نا آرامی بیان کرد: این اقدامات به دلیل رویگردانی مردم از نظام نیست و به خاطر مسائل معیشتی و اقتصادی هست که مسئولین باید با امیدبخشی مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.