غلامی مطرح کرد؛

انتقال دانش و فناوری حوزه لجستیک از دانشگاه‌ها به حوزه‌های تجاری

وزیر علوم بر انتقال دانش و فناوری حوزه لجستیک از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به حوزه‌های تجاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حوزه لجستیک و زنجیره تامین به عنوان یکی از بستر‌های موفقیت ساز در دنیا رشد پیدا کرده است.

او افزود: امروزه رقابت شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تنها براساس معیار‌های کیفی صورت نمی‌گیرد بلکه زنجیره تامین هم یکی از عوامل و فاکتور‌های تاثیرگذار آن است.

وزیر علوم تصریح کرد: در حوزه علم و فناوری تلاش زیادی صورت گرفته که با ایجاد تخصص در حوزه لجستیک و زنجیره تامین فناوری و دانش مرتبط در خدمت حوزه‌های تجاری قرار گیرد.

غلامی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی به لحاظ تحقیقات و تربیت نیروی انسانی می‌توانند در حوزه لجستیک و زنجیره تامین نقش داشته باشند.

او عنوان کرد: متخصصان و دست اندرکاران مرتبط با حوزه لجستیک و زنجیره تامین باید تلاش کنند تا ارزش‌های نهفته این حوزه در سازمان‌های مختلف نهادینه شود.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم آمادگی دارد که تعامل خود را با نهاد‌های سیاستگذاری از طریق جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین ادامه دهد و از این طریق مشوق استعداد‌های جوان و خلاق این حوزه باشد.

دومین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین برگزار شد

در ادامه بهروز کریمی رئیس پردیس مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: اقدامات برای راه اندازی جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین از سال ۹۶ آغاز شده که براساس یک مدل تعالی اولین دوره این جایزه در سال ۹۸ برگزار شده است.

او افزود: در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای این جایزه به تعویق افتاد و اکنون دومین دوره این جایزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

رئیس پردیس مدیریت و مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه موضوع لجستیک و زنجیره تامین یکی از محور‌های توانمند سازی زنجیره تامین است، تاکید کرد: متاسفانه زیرساخت‌های لجستیکی کشور و بحث‌های نرم افزاری آن در کشور به خوبی توسعه نیافته است و این امر باعث شده که هرساله هزینه‌های زیادی برای زنجیره تامین صرف کنیم.

کریمی اظهار کرد: لازم است دانشگاه‌ها فرهنگ سازی کنند تا توجه به موضوع لجستیک و زنجیره تامین در کشور افزایش یابد.  در دومین دوره برگزاری جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین تمرکز بر کیفی سازی وارتقا کیفی جایزه بود که تا حد زیادی به آن دست یافتیم و این امر در سال‌های آینده نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار