معتمدی:

دانشگاه‌ها باید از دل قرارداد‌های صنعتی مقاله تولید کنند/ حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت فعالیت‌های کاربردی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها باید به سمتی حرکت کنند تا بتوانند از دل قرارداد‌های صنعتی مقاله استخراج کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران امروز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت) با حضور احمدمعتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

معتمدی در این نشست اظهار کرد: دانشگاه های کشور نسبت به گذشته بیشتر به سمت فعالیت های کاربردی حرکت کرده اند؛ بنابراین می توان گفت که دانشگاه ها به سمت حرکت برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم و چهارم هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اولویت خود را تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم قرار داده است، تاکید کرد: باتوجه به اینکه حرکت به سمت فناوری و کاربردی سازی آن در جامعه از اولویت های دانشگاه نسل چهارم است؛ بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکیبر نیز برنامه راهبردی خود را در این زمینه طراحی کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: ارتباط دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صنعت نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است و جذب قراردادهای صنعتی این دانشگاه در سال ۹۹ نسبت گذشته رشد چهاربرابری داشته است.

معتمدی اظهار کرد: این دانشگاه اولویت خود را رفع نیازهای صنعت و جامعه قرار داده است بنابراین میزان قراردادهای صنعتی این دانشگاه نیز افزوده شده است.

او افزود: طی سال های اخیر ارتباط دانشگاه های کشور با صنعت بسیار رشد داشته و باید این روند به صورت مستمر دنبال شود، همچنین در کنار تولید مقالات در دانشگاه ها باید تجربه های صنعت نیز مورد توجه قرار گیرد تا آموزش ها در بستر کاربرد قرار گیرد.

معتمدی  تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباط بسیار خوبی با حوزه های صنعتی کشور از جمله حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و افتتاح پروژه ابررایانه دانشگاه نیز در این راستا بوده است.

او افزود: دانشگاه های خارجی از دل قراردادهای صنعتی مقاله استخراج می کنند، اما در دانشگاه های ایران از مباحث نظری مقاله استخراج می شود که این روند باید اصلاح شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه های کشور در چند سال  اخیر به موضوع فناوری و کاربردی سازی آن بسیار اهمیت داده اند، اما باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود تا مطابق آن فارغ التحصیلان کارآمد و کارآفرین بیشتری در جامعه پرورش دهیم.

در ادامه مسعود شفیعی رئیس انجمن علوم مهندسی برق در این کنفرانس اظهار کرد: به این کنفرانس ۵۲۰ مقاله ارسال شد که پس از داوری‌های صورت گرفته ۲۳۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

او افزود: در حاشیه برگزاری این کنفرانس نمایشگاه مجازی برگزار می‌شود که شرکت‌ها حضور فعالی در این نمایشگاه داشته اند.

رئیس انجمن علوم مهندسی برق تاکید کرد: کارگاه‌های آموزشی این کنفرانس نیز ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد که به شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها گواهی نامه ارائه خواهد شد.

در ادامه وحید طالبی رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری این کنفرانس موجب می‌شود تا تعامل میان اساتید، دانشجویان و صنعت ایجاد شود.

او اظهار کرد: جامعه دانشگاهی کشور با وجود مشکلاتی مانند تحریم و بیماری کرونا چراغ علم و فناوری را در کشور روشن نگه داشته اند.

متکی بودن توسعه همه جانبه کشور به جوانان

در ادامه فرامرز رستگار دبیر سندیکای مخابرات نیز در این کنفرانس تاکید کرد: توسعه کشور در ابعاد مختلف متکی به فعالیت جوانان است بنابراین باید دانشگاه‌ها تلاش کنند تا فارغ التحصیلان موفق را تربیت کنند.

او ادامه داد: دانشجویان رشته‌های مهندسی برق جزء دانشجویان با استعداد کشور هستند بنابراین باید بستری فراهم شود تا بتوانیم از پتانسیل این افراد در صنعت بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار