رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

ایران دانش ساخت ابررایانه‌ها را دارد

یزدانیان گفت: ایران دانش و توانایی ساخت ابررایانه‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ اظهار کرد: دو نسل یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه امیرکبیر به یکدیگر اعتماد کردند و نتیجه کار مهم آن‌ها ساخت ابررایانه سیمرغ است.

او افزود: ساخت ابررایانه سیمرغ باعث شده تا ایران جزو ۱۰ کشور دارای دانش پتافلاپس قرار بگیرد.

منادی تصریح کرد: اگر عربستان دارای ۴ ابررایانه است باید گفت که تمامی آن‌ها وارداتی هستند، اما ایران دانش و توانایی ساخت ابررایانه‌ها را دارد.

او ادامه داد: ما دیگر جهان سومی نیستیم، بلکه یک کشور توسعه یافته هستیم. اگر مجله نیوسنس گفته که انسان در مدت ۳۰ سال به اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته، بیراه نگفته است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  بیان کرد: ایران از دانشمندان در زمینه علم حمایت زیادی کرده است. تولید و رشد علم بعد از انقلاب اسلامی یعنی طی ۴۰ سال اخیر به شدت رشد کرده است.

منادی اضافه کرد: ابرکامپیوتر دانشی نیست که همه داشته باشند اما ایران به این گام بزرگ رسیده است و باید گفت که در بسیاری از زمینه‌ها به نسبت کشور‌های اروپایی توسعه بیشتری یافته‌ایم اما در برخی زمینه‌ها عقب مانده ایم که منکر این موضوع نمی‌شویم. سعی می‌کنیم تمام تلاش خود را در جهت بهتر شدن به نمایش بگذاریم.

ابررایانه سیمرغ نتیجه اعتماد وزارت ارتباطات و دانشگاه امیرکبیر

در ادامه وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  اظهار کرد: پروژه ابررایانه سیمرغ امروز در دانشگاه امیرکبیر رونمایی شد. این رونمایی باید نقطه آغازی برای قدم برداشتن در گام‌های بعدی برای سایر ابررایانه‌ها باشد.

او افزود: ورود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رایانه سیمرغ، تاکیدی بود که از سوی وزیر ارتباطات انجام شد به این صورت که با اساتید دانشگاه جلسه‌ای داشته باشیم و از نظرات آن‌ها استفاده کنیم.

یزدانیان ادامه داد: فراهم کردن ابزار‌های پردازشی حتی برای کوچکترین پروژه‌های دانشگاهی، نقطه نظراتی بود که از سوی استادان دانشگاهی مطرح شد تا به وزارت ارتباطات جهت رفع مشکلات رایانه‌ها اطلاع داده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار