مدیر ابررایانه سیمرغ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهم‌ترین کاربرد ابررایانه سیمرغ در حوزه هوش مصنوعی است

شجاعی گفت: کاربرد‌های مختلفی را برای ابررایانه سیمرغ در نظر گرفته ایم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در حوزه هوش مصنوعی است.

مجتبی شجاعی مدیر ابررایانه سیمرغ دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کاربرد‌های مختلفی را برای ابررایانه سیمرغ در نظر گرفته ایم که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن در حوزه هوش مصنوعی برای یادگیری عمیق است.

شجاعی افزود: در حوزه هوش مصنوعی نیاز به پردازشی داریم که با پردازنده‌ها متناسب شود تا بتوانیم آموزش‌ها را به خوبی ارائه کنیم.

مدیر ابررایانه سیمرغ دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در زمینه‌های شبیه سازی علمی، مهندسی، نرم افزار‌های منعکس کننده کاربردی، مباحث مربوط به رندرینگ، تصویرسازی و پویا نمایی، بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های گوناگون و اینترنت اشیا ابررایانه سیمرغ کاربرد دارد.

شجاعی درباره حمایت‌های وزارت ارتباطات از دانشگاه امیرکبیر برای ساخت ابررایانه سیمرغ گفت: وزارت ارتباطات در اصل سرمایه گذار و حامی مالی ابررایانه سیمرغ است. این وزارتخانه بودجه و امکانات لازم را در اختیار دانشگاه امیرکبیر قرار داد تا بتوانیم در زمینه ساخت و طراحی ابررایانه متمرکز شویم.

او با اشاره به بازه زمانی ساخت ابررایانه سیمرغ اظهار کرد: برای طراحی و ساخت ابررایانه سیمرغ زمان اندکی را در دست داشتیم و بازه زمانی آن کمتر از یک سال بوده است. برای کار‌های عملی آن کمتر از ۹ ماه به صورت فشرده و سنگین فعالیت کردیم.

شجاعی با بیان اینکه ویروس کرونا بر ساخت ابررایانه سیمرغ تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: یکی از موارد تاثیرگذار بر ساخت ابررایانه سیمرغ مباحث مربوط به تعطیلی‌های کرونایی بود که تا حدودی ساخت این پروژه را به تاخیر انداخت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار