تولید سه هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه از تولید بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در اشنویه پایتخت گیلاس ایران خبر داد.

مراد رسول انصاری مدیر جهاد کشاورزی اشنویه در گفتگو با خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،‏ گفت: از مجموع ۸۰۰ هکتار باغات گیلاس در اشنویه بیش از نیمی از باغات بارور بوده و با احتساب میانگین ۸۰۰ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول گیلاس امسال توسط باغداران برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: ۷هزار نفر روز در مدت ۴۵ روز از اشنویه و دیگر شهرستان‌های استان در کار برداشت گیلاس اشتغال دارند.

او گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها مزین شده است، پیگیر بازاریابی و فروش این محصول و همچنین توسعه صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری و رونق صادرات به منظور افزایش تولید و اشتغال و توسعه کشت این محصول در این شهرستان هستیم.

انصاری گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در شهرستان اشنویه تولید می‌شود ‏که بیش از سه هزار و پانصد تن از آن به تولید گیلاس اختصاص دارد. ‏

گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای، زرد دانشکده و ارقام محلی زودرس و ‏چند نوع دیگر است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به ‏خود اختصاص داده است.

کشت گیلاس در اشنویه از قدیم الایام وجود داشته و مردمان این شهر توانایی زیادی در تولید ‏گیلاس با کیفیت دارند، برداشت گیلاس از اواخر خرداد شروع شده و تا ۴۵ روز طول می‌کشد ‏.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.