پلیس آمریکا بار دیگر تبرئه شد

پلیس آمریکا که ماه گذشته یک سیاه پوست آمریکایی را به ضرب گلوله کشته بود، در دادگاه تبرئه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، افسران پلیسی که در یک تعقیب و گریز یک مرد سیاه پوست آفریقایی تبار را در کارولینای شمالی در اتومبیل شخصیش به ضرب گلوله کشته بودند در دادگاه تبرئه شدند و هیچ اتهام کیفری متوجه آن‌ها نشد.

بر این اساس، دادگاه آمریکا مدعی شد آندرو براون ۴۰ ساله با خودروی خود حدود ۴۴ ثانیه به سمت پلیس حرکت کرده بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

خانواده براون، اما معتقدند پلیس او را به عمد مورد هدف قرار داده است. بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد این مرد سیاه پوست ۵ بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته که یکی از گلوله‌ها از پشت به ستون فقرات وی اصابت کرده است.

مقامات پلیس، اما نتایج بررسی‌های پزشکی را رد کرده اند و مدعی شده اند پلیس دو بار به این مرد سیاه پوست شلیک کرده است. پلیس آمریکا می‌گوید این مرد به هشدار افسران پلیس مبنی بر توقف خودروی خود بی اعتنایی کرد و در نهایت پلیس برای حفظ جان خود مجبور به شلیک شده است.

قتل آندرو براون یک روز پس از محکومیت "درک شوین" در دادگاه بررسی اتهامات پلیس در مرگ جورج فلوید اتفاق افتاد. این حادثه اعتراضات گسترده‌ای را علیه خشونت پلیس در آمریکا به همراه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار