تایید صلاحیت ۷۷ نفر برای انتخابات شورا‌های شهر سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: از مجموع ۱۱۳ نفر داوطلب ثبت‌نامی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای سمیرم، ونک، حنا، بیده، کمه و فتح آباد ۷۷ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضا عسگریان فرماندار شهرستان سمیرم گفت: در ارتباط با فرایند برگزاری ششمین دوره انتخابات در شهرها، روستا‌ها و تیره‌های عشایری و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، فرایند انتخابات از تاریخ ٢٠ اسفند سال گذشته با ثبت نام از متقاضیان آغاز و هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای تشکیل هیأت‌های اجرایی در مرکز حوزه انتخابیه شهرستان و بخش‌های شهرستان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار سمیرم افزود: از مجموع ۱۱۳ نفر داوطلب ثبت‌نامی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر‌های سمیرم، ونک، حنا، بیده، کمه و فتح آباد تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده ۷۷ نفر و تعداد ۱۵ نفر هم انصراف دادند.

او تصریح کرد: در بحث انتخابات شورا‌های اسلامی در روستا‌ها و تیره‌های عشایری شهرستان تعداد ۱۱۹ روستا تیره عشایری واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی هستند.

عسگریان خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۹۹ داوطلب ثبت‌نامی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری تعداد ۷۷۱ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت و تعداد ۶ نفر هم انصراف داده اند.

او عنوان کرد: به موجب ماده ۵۳ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، با توجه به پایان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی بر انتخابات شورا‌های اسلامی، افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته باشند طبق تبصره ۱ و ۲ ماده ۵۳ قانون و تبصره ماده ۵۳ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورای اسلامی داوطلبان می‌توانند به دفتر رسیدگی به شکایات هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی مستقر در استانداری اصفهان مراجعه و اعتراض خود را تسلیم و رسید مربوطه را دریافت نمایند تا اعتراض آنان طی ۱۰ روز بررسی و نتیجه نهایی بررسی اعتراضات رد صلاحیت اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان سمیرم قانون را فصل الخطاب تمام مراحل اجرای انتخابات عنوان نمود و افزود: اعضای هیأت اجرایی انتخابات شهرستان با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و رعایت اصل قانون‌مداری و امانتداری و بی‌طرفی و همکاری همه جانبه اعضای محترم هیأت‌های نظارت انتخابات سعی دارد این رسالت مهم تاریخی و سرنوشت‌ساز امور ملت را به بهترین نحو انجام دهد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.